Nieuwe Carrefour behoudt schikking van Albert Heijn | RetailDetail

Nieuwe Carrefour behoudt schikking van Albert Heijn

Nieuwe Carrefour behoudt schikking van Albert Heijn

De voormalige Albert Heijn aan de Leuvenseweg in Boortmeerbeek is heropend als Carrefour Market. De nieuwe bedrijfsleider verkoos daarbij om alle producten op hun plaats te behouden, zodat de klanten snel hun weg kunnen vinden.

Enkele maanden Albert Heijn

De Albert Heijn-winkel in Boortmeerbeek kan terugblikken op een bewogen start. In december 2015 ging het verkooppunt open, maar nauwelijks drie maanden later kreeg het echter al te horen dat het over was. Door de fusie van Albert Heijn-moeder Ahold en Delhaize dienden een aantal winkels van beide ketens te sluiten of te worden verkocht, zoniet zou de mededingingsautoriteit de operatie blokkeren. Ook het verkooppunt van Boortmeerbeek was daarvan het slachtoffer.

 

De redding voor de Albert Heijn-vestiging kwam uiteindelijk van Denis Smets, die al Carrefour-winkels uitbaatte in Kortenberg en Putte. Hij kreeg het fiat van de warenhuisketen om in Boortmeerbeek een nieuw verkooppunt op te starten.

 

Om de overgang van Albert Heijn snel te laten verlopen, koos de nieuwe uitbater de winkelindeling te behouden. Dat had als voordeel dat de leeggemaakte rekken weer snel gevuld konden worden. Bovendien vinden de vertrouwde klanten alles nu vlug terug, zei Smets in de regionale edities van Het Nieuwsblad en Het Laatste Nieuws. Er is ook een groot aanbod aan typisch Nederlandse producten gebleven.

 

Tegelijk met de opening van de nieuwe Carrefour Market werd een bestaande Market op dezelfde steenweg, zowat 3 km verder, omgevormd tot een Carrefour Easy. Door de beperkte ruimte leek die formule beter geschikt voor het verkooppunt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.