Nieuwe CEO voor Beate Uhse | RetailDetail

Nieuwe CEO voor Beate Uhse

Nieuwe CEO voor Beate Uhse
Shutterstock

Michael Specht wordt vanaf 15 april de nieuwe CEO van het Duitse Beate Uhse. Hij zal een dubbelrol vervullen binnen het bedrijf, want hij krijgt ook de post van COO toegewezen. Naast hem blijft Cornelis Vlasblom wel CFO.

Stoelendans

Zo hoopt het bedrijf een einde te stellen aan de vele veranderingen binnen het bestuur: in januari stapte daar Nathal van Rijn op als CEO, na amper drie maanden in dienst te zijn geweest, en in maart werd besloten om het contract van COO Dennis van Allemeersch niet meer te verlengen. Na het vertrek van Van Rijn had die tijdelijk ook de positie van CEO ingevuld.

 

 Specht heeft doorheen de jaren al heel wat ervaring opgedaan: zo was hij baas van de Duitse tak van Starbucks en verkoopdirecteur bij het sportmerk Puma. Hij krijgt nu de taak om de Beate Uhse terug op het juiste spoor te krijgen. Het moederbedrijf van Pabo en Christine le Duc bevindt zich immers al een tijdje in een diepe crisis, met dalende omzetten als gevolg.

 

Nochtans zijn er al verschillende pogingen ondernomen om het bedrijf te hervormen. Zo werden er heel wat winkels gesloten en stortte het zich volledig op de online verkoop, maar ook dat hielp niet om Beate Uhse uit het slop te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.