Nieuwe CEO voor speelgoedmaker Lego Group | RetailDetail

Nieuwe CEO voor speelgoedmaker Lego Group

Nieuwe CEO voor speelgoedmaker Lego Group

De Deense Lego Group heeft Bali Padda aangeduid als nieuwe CEO. De huidige COO gaat vanaf 1 januari 2017 officieel aan de slag en neemt het stokje dan over van Jørgen Vig Knudstorp.

14 jaar ervaring

Bali Padda is een oudgediende bij de Lego Group, want hij werkt al veertien jaar voor het bedrijf. De voorbije tien jaar maakte hij al deel uit van het management, momenteel dus als COO. “Bali Padda heeft een fantastische staat van dienst bij de Lego Group”, zegt Niels Jacobsen, voorzitter van de raad van bestuur. “Ik ben er van overtuigd dat Bali het bedrijf zal blijven ontwikkelen in nauwe samenwerking met het management.”

 

Jørgen Vig Knudstorp verlaat het bedrijf niet volledig, maar komt aan het hoofd te staan van de nieuwe Lego Brand Group. Die werd door de eigenaarsfamilie Kirk Kristiansen opgericht om het volledige potentieel van het merk Lego verder uit te bouwen. “Met onze recente groei en globalisatie komen nieuwe en opwindende mogelijkheden voor het merk en we zetten de Lego Brand Group op om die nieuwe opportuniteiten te bekijken”, aldus Thomas Kirk Kristiansen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.