Nieuwe foodinvasie in Amsterdams Centraal Station | RetailDetail

Nieuwe foodinvasie in Amsterdams Centraal Station

Nieuwe foodinvasie in Amsterdams Centraal Station

Vanaf 1 juni doen op het Centraal Station van Amsterdam een aantal nieuwe foodconcepten hun intrede. De NS wil immers zelf minder foodservice activiteiten uitbaten en zette daarom de deur open voor externe huurders.

60 procent extern

De eerste ondernemers die daar op gingen zijn Wagamama, Chocolate Company en de Belgische formules Exki en De Burgerij. In de toekomst moet op grote stations 60 procent van de activiteiten ingevuld worden door externe huurders, de rest blijft in handen van de NS.

 

In dat opzicht hebben bepaalde delen van het Centraal Station een nieuwe inrichting gekregen. In de nieuwe IJ-hal zal voornamelijk de focus liggen op horeca: hier openen het Belgische Exki en Wagamama een vestiging. Er is ook een AH to go en een Starbucks te vinden. Het Belgische hamburgerconcept De Burgerij opent in de IJ-hal dan weer zijn eerste buitenlandse vestiging.

 

In de westelijke passage zal de Chocolate Company zijn eerste vestiging in een station openen. Daar zijn ook winkels van AKO, Sissy Boy, Swarovski en meer te vinden. De nieuwe huurders zullen vanaf 1 juni stapsgewijs hun intrek nemen in het Centraal Station.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.