Nieuwe marketingdirecteur Blokker komt van de Bijenkorf | RetailDetail

Nieuwe marketingdirecteur Blokker komt van de Bijenkorf

Nieuwe marketingdirecteur Blokker komt van de Bijenkorf

Vanaf 1 februari 2016 treedt Robert Bohemen aan als de nieuwe directeur formule en marketing bij Blokker. Hij is momenteel nog aan de slag als chief marketing officer bij warenhuisketen de Bijenkorf.

Uitrol nieuwe winkelformule versnellen

In zijn functie bij de Bijenkorf is Robert Bohemen momenteel al verantwoordelijk voor het digitaliseren van de klantenuitingen, Privilege Membership en het vormgeven van de premium experience-strategie. Voor Bohemen aan het werk ging bij de Bijenkorf was hij ook actief bij Vodafone, waar hij general manager brand en marketing communications was. Bij Hewlett-Packard deed hij ervaring op als marketing- en communicatiemanager.


"Met deze benoeming kan de positionering en de uitrol van de vernieuwde winkelformule van Blokker verder worden versneld. Robert gaat ook het veranderingsproces en de omnichannelstrategie binnen Blokker mede verder vormgeven", laat Blokker verstaan bij de bekendmaking van het nieuws.


De komst van Bohemen is niet de enige vernieuwing aan de top van Blokker. Eind augustus stapte Jack Peters op als algemeen directeur. Hij werd daarbij opgevolgd door Rob Heesen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.