Nieuwe marketingdirecteur Blokker komt van de Bijenkorf | RetailDetail

Nieuwe marketingdirecteur Blokker komt van de Bijenkorf

Nieuwe marketingdirecteur Blokker komt van de Bijenkorf

Vanaf 1 februari 2016 treedt Robert Bohemen aan als de nieuwe directeur formule en marketing bij Blokker. Hij is momenteel nog aan de slag als chief marketing officer bij warenhuisketen de Bijenkorf.

Uitrol nieuwe winkelformule versnellen

In zijn functie bij de Bijenkorf is Robert Bohemen momenteel al verantwoordelijk voor het digitaliseren van de klantenuitingen, Privilege Membership en het vormgeven van de premium experience-strategie. Voor Bohemen aan het werk ging bij de Bijenkorf was hij ook actief bij Vodafone, waar hij general manager brand en marketing communications was. Bij Hewlett-Packard deed hij ervaring op als marketing- en communicatiemanager.


"Met deze benoeming kan de positionering en de uitrol van de vernieuwde winkelformule van Blokker verder worden versneld. Robert gaat ook het veranderingsproces en de omnichannelstrategie binnen Blokker mede verder vormgeven", laat Blokker verstaan bij de bekendmaking van het nieuws.


De komst van Bohemen is niet de enige vernieuwing aan de top van Blokker. Eind augustus stapte Jack Peters op als algemeen directeur. Hij werd daarbij opgevolgd door Rob Heesen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.