Nieuwe Marktplaats wordt 'sneller en overzichtelijker'

Nieuwe Marktplaats wordt 'sneller en overzichtelijker'

Om Marktplaats.nl eenvoudiger, sneller en overzichtelijker te maken, krijgt de webwinkel een nieuw jasje. Dat zou tegen volgende maand voor iedereen beschikbaar moeten zijn. De forse groei van het webverkeer naar de site had een aanpassing noodzakelijk gemaakt.

Frisser, sneller en makkelijker exploiteerbaar

Op de nieuwe versie zal meer ruimte zijn voor verfijnd zoeken en kunnen er meer foto's bij de advertentie worden geplaatst. De website krijgt een witte achtergrond, waardoor volgens Marktplaats.nl de uitstraling een stuk frisser gaat ogen.

 

De basis van Marktplaats blijft wel onveranderd en is vooral een stuk sneller voor de gebruikers. Categorieën zijn opnieuw ingedeeld en bij het plaatsen van een advertentie hoeven minder zaken te worden ingevuld, terwijl het vergelijken van producten eenvoudiger gaat worden.

 

Marktplaats wil het handelsproces tussen verkoper en koper beter kunnen exploiteren. Zo zullen verkopers gerichte advertenties van PostNL te zien krijgen aangaande verzendingen van pakketjes en zal de ANWB kopers van een auto adviseren lid te worden van de Wegenwacht.

Testersgroep

Het nieuwe uiterlijk wordt al vanaf maart getest door een groep van meer dan 2000 fanatieke gebruikers. Sinds de zomer is die testersgroep vergroot naar een half miljoen, om alle kinderziektes op te sporen.

 

Het is de bedoeling dat alle accounts in de komende drie weken worden overgezet, zodat nog voor de jaarwisseling iedereen toegang heeft tot de nieuwe site. Met dagelijks ruim 300.000 nieuwe advertenties en 1,3 miljoen unieke bezoekers kon de oude versie van Marktplaats de explosieve groei niet meer bolwerken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailers verzetten zich tegen Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk rijst er onder retailers verzet tegen Black Friday: sommigen boycotten het 'retailfeest', anderen gaan zelfs nog een stapje verder en sluiten hun webshop gewoon voor een dag.

Amsterdam verbiedt ongevraagde reclamefolders

23/11/2017

Vanaf 1 januari ontvangen de Amsterdammers enkel nog reclamefolders als ze daar expliciet om vragen. Brancheorganisaties probeerden de invoering van de ja/ja-sticker vergeefs tegen te houden bij de rechtbank. 

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Back to top