Nieuwe Marktplaats wordt 'sneller en overzichtelijker' | RetailDetail

Nieuwe Marktplaats wordt 'sneller en overzichtelijker'

Nieuwe Marktplaats wordt 'sneller en overzichtelijker'

Om Marktplaats.nl eenvoudiger, sneller en overzichtelijker te maken, krijgt de webwinkel een nieuw jasje. Dat zou tegen volgende maand voor iedereen beschikbaar moeten zijn. De forse groei van het webverkeer naar de site had een aanpassing noodzakelijk gemaakt.

Frisser, sneller en makkelijker exploiteerbaar

Op de nieuwe versie zal meer ruimte zijn voor verfijnd zoeken en kunnen er meer foto's bij de advertentie worden geplaatst. De website krijgt een witte achtergrond, waardoor volgens Marktplaats.nl de uitstraling een stuk frisser gaat ogen.

 

De basis van Marktplaats blijft wel onveranderd en is vooral een stuk sneller voor de gebruikers. Categorieën zijn opnieuw ingedeeld en bij het plaatsen van een advertentie hoeven minder zaken te worden ingevuld, terwijl het vergelijken van producten eenvoudiger gaat worden.

 

Marktplaats wil het handelsproces tussen verkoper en koper beter kunnen exploiteren. Zo zullen verkopers gerichte advertenties van PostNL te zien krijgen aangaande verzendingen van pakketjes en zal de ANWB kopers van een auto adviseren lid te worden van de Wegenwacht.

Testersgroep

Het nieuwe uiterlijk wordt al vanaf maart getest door een groep van meer dan 2000 fanatieke gebruikers. Sinds de zomer is die testersgroep vergroot naar een half miljoen, om alle kinderziektes op te sporen.

 

Het is de bedoeling dat alle accounts in de komende drie weken worden overgezet, zodat nog voor de jaarwisseling iedereen toegang heeft tot de nieuwe site. Met dagelijks ruim 300.000 nieuwe advertenties en 1,3 miljoen unieke bezoekers kon de oude versie van Marktplaats de explosieve groei niet meer bolwerken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.