Nieuwe Marktplaats wordt 'sneller en overzichtelijker'

Nieuwe Marktplaats wordt 'sneller en overzichtelijker'

Om Marktplaats.nl eenvoudiger, sneller en overzichtelijker te maken, krijgt de webwinkel een nieuw jasje. Dat zou tegen volgende maand voor iedereen beschikbaar moeten zijn. De forse groei van het webverkeer naar de site had een aanpassing noodzakelijk gemaakt.

Frisser, sneller en makkelijker exploiteerbaar

Op de nieuwe versie zal meer ruimte zijn voor verfijnd zoeken en kunnen er meer foto's bij de advertentie worden geplaatst. De website krijgt een witte achtergrond, waardoor volgens Marktplaats.nl de uitstraling een stuk frisser gaat ogen.

 

De basis van Marktplaats blijft wel onveranderd en is vooral een stuk sneller voor de gebruikers. Categorieën zijn opnieuw ingedeeld en bij het plaatsen van een advertentie hoeven minder zaken te worden ingevuld, terwijl het vergelijken van producten eenvoudiger gaat worden.

 

Marktplaats wil het handelsproces tussen verkoper en koper beter kunnen exploiteren. Zo zullen verkopers gerichte advertenties van PostNL te zien krijgen aangaande verzendingen van pakketjes en zal de ANWB kopers van een auto adviseren lid te worden van de Wegenwacht.

Testersgroep

Het nieuwe uiterlijk wordt al vanaf maart getest door een groep van meer dan 2000 fanatieke gebruikers. Sinds de zomer is die testersgroep vergroot naar een half miljoen, om alle kinderziektes op te sporen.

 

Het is de bedoeling dat alle accounts in de komende drie weken worden overgezet, zodat nog voor de jaarwisseling iedereen toegang heeft tot de nieuwe site. Met dagelijks ruim 300.000 nieuwe advertenties en 1,3 miljoen unieke bezoekers kon de oude versie van Marktplaats de explosieve groei niet meer bolwerken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Picnic ziet ook rol als dienstverlener

14/09/2017

Online supermarkt Picnic ziet voor zichzelf in de toekomst ook een rol als dienstverlener weggelegd, waarbij de vloot elektrische voertuigen ook ingezet kan worden om leveringen te doen voor andere partijen.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top