Nieuwe technologie laat klant al in pashokje betalen | RetailDetail

Nieuwe technologie laat klant al in pashokje betalen

Nieuwe technologie laat klant al in pashokje betalen

Tijdens het Mobile World Congress in Barcelona heeft Mastercard een aantal nieuwe betaaltechnologieën voorgesteld. Een daarvan, de Retail Mirror, maakt het mogelijk om in het pashokje al te betalen.

 

“Complete ervaring aanbieden”

De Retail Mirror werd door Mastercard in samenwerking met Oak Labs en Panasonic ontwikkeld en maakt het mogelijk om met een smartphone onmiddellijk in een pashokje aankopen af te rekenen. De spiegel wordt daarbij gebruikt als een interface voor de klant. Na aankoop kunnen klanten zelf kiezen of de kledingstukken aan huis geleverd moeten worden of ze die onmiddellijk meenemen.

 

Net zoals bij andere van dit soort interactieve pashokjes, kan de klant ook onmiddellijk bekijken in welke kleuren en maten producten in de winkel beschikbaar zijn. Op basis van de kledingstukken en eerdere aankopen worden er ook persoonlijke aanbevelingen gedaan door een real-time adviseur.

 

“Dankzij de Retail Mirror kunnen handelaars een complete ervaring aanbieden aan hun klanten, met bovenal het gemak en de gebruiksvriendelijkheid van een webshop. Dankzij het real-time delen van informatie en de mogelijkheid om eender welk product aan te schaffen, helpt deze geconnecteerde spiegel de handelaar ook te voorkomen dat de klant afziet van een aankoop – een reëel risico in het proces dat een consument doorloopt. Tegelijk kan hij zijn klant een gepersonaliseerde winkelervaring bieden”, aldus countrymanager Henri Dewaerheijd.

 

Contacloos betalen

De spiegel werd vorig jaar al getest in een winkel in New York en zal vanaf dit jaar opduiken bij verschillende handelaars wereldwijd.

 

De Retail Mirror speelt ook in op de trend dat consumenten steeds minder problemen hebben om op een alternatieve wijze te betalen, in plaats van enkel met contant geld of de traditionele kaarten. Volgens Mastercard gaf de Europese consument in 2017 145% meer uit via contactloos betalen en waren er 42% meer winkels die deze betaalvorm aanvaardden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen.