Nog steeds economische groei in eurozone | RetailDetail

Nog steeds economische groei in eurozone

Nog steeds economische groei in eurozone

Volgens de Europese Centrale Bank blijft de economie in de eurozone groeien, ook al is die nog steeds aan het herstellen van de crisis. De ECB wijst er wel op dat er nog steeds verschillende factoren zijn die de groei vertragen.

Meer beschikbaar inkomen

In zijn maandelijks economisch rapport dat de ECB donderdag vrijgaf, schrijft de organisatie dat de economische situatie in de eurozone wordt gesteund door de binnenlandse vraag en blijvende investeringen. De ECB wijst er bovendien op dat het beleid van de bank om financieringsvoorwaarden te verbeteren ervoor zorgt dat die investeringen nog verder ondersteund worden. Daarnaast zorgen onder andere de lage olieprijzen ervoor dat de consument meer beschikbaar inkomen heeft.

 

Toch is de eurozone nog niet helemaal uit de gevarenzone, want de balansaanpassingen in een aantal sectoren zorgen ervoor dat het herstel nog steeds getemperd wordt. De vooruitzichten van de ECB voor economische groei zijn dan ook nog steeds aan de voorzichtige kant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.