Nu ook virtuele Dash-knoppen op Amazon | RetailDetail

Nu ook virtuele Dash-knoppen op Amazon

Nu ook virtuele Dash-knoppen op Amazon

Amazon heeft Amazon Dash, de gadgets waarmee klanten met één druk op de knop een bepaald product kunnen bestellen, nu ook in virtuele vorm naar zijn website gebracht. Amazon doet voorstellen, maar klanten kunnen ook zelf versies toevoegen.

Gratis service

De nieuwe virtuele Dash-knoppen verschenen donderdag voor het eerst op Amazon. Ze worden op basis van recente aankopen gecreëerd en klanten kunnen vervolgens met één klik dat product opnieuw bestellen. Volgens Amazon kunnen de Dash-knoppen gemaakt worden voor tientallen miljoenen producten.

 

Daarnaast is het voor klanten ook mogelijk om zelf bepaalde knoppen toe te voegen. ‘Add to your Dash buttons’ is dan ook een nieuwe optie die voortaan te vinden is op productpagina’s. In tegenstelling tot de fysieke versies is het gebruik van een virtuele Dash-knop volledig gratis.

 

Amazon beweert overigens dat het nieuwe systeem er komt omwille van het succes van de fysieke Dash-knoppen en niet omdat het patent van Amazon op one-click aankopen dit jaar verloopt. Daardoor kunnen andere webshops binnenkort een gelijkaardig systeem invoeren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.