Ohne opent tweede Gentse vestiging | RetailDetail

Ohne opent tweede Gentse vestiging

Ohne opent tweede Gentse vestiging

De verpakkingsvrije winkel slaat aan in Gent, zo blijkt twee jaar na de start van Ohne. Oprichters Sophie en Emmanuelle Deren openen daarom nu een tweede verkooppunt aan de andere kant van de stad. 

Duurzaam en lokaal

Ohne is een duurzaam winkelconcept dat voeding (brood, granen, groenten en fruit, beleg en zoveel meer) maar ook onderhoud- en verzorgingsproducten, keuken- en badkamergerief, zo veel mogelijk in bulkvorm aanbiedt. Klanten worden verondersteld om zelf herbruikbare potten of zakken mee te brengen naar de winkel.

 

Het initiatief beperkt zich echter niet tot een natuurlijk onverpakt verhaal. Ohne heeft ook de ambitie om een centrale plaats te worden voor producten uit Gent en omstreken. “Door in te zetten op de korte keten kan je een grote ecologische winst maken” verklaart Sophie. “Door goederen lokaal te produceren en te consumeren spaar je transportkilometers uit en maak je een hele verpakkingscyclus overbodig”. Voor goederen die niet lokaal verkrijgbaar zijn, gaan ze steevast voor de combinatie bulk en bio.

 

Het concept in de Steendam sloeg sinds de opening in mei 2015 dermate aan, dat Sophie en haar partners besloten om een tweede vestiging te openen. Die opent morgen, in de Elizabethlaan aan het Sint-Pietersstation. De tweede zaak is iets groter dan de eerste en voert een lichtjes verschillend assortiment. “Zo zal er naast ons 100% vegetarisch voedingsaanbod, meer plaats zijn voor non-food zoals keuken-en badkamergerief, bekers, tandenborstels… dit alles natuurlijk biologisch of lokaal geproduceerd”.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.