Aandacht voor in-store experience tijdens voorprogramma Omnichannel Congress | RetailDetail

Omnichannel Congress: aandacht voor 'in-store experience'

Omnichannel Congress: aandacht voor 'in-store experience'

Tijdens één van de voorprogramma's van het RetailDetail Omnichannel Congress 2017 op 2 februari zullen sprekers Katelijn Quartier en Carmen Adams de aandacht vestigen op 'in-store experience'.

Inspelen op de zintuigen

Katelijn Quartier maakt deel uit van het retaildesignlab van de Universiteit Hasselt, een kenniscentrum waar bekeken wordt hoe klanten omgaan met de winkel en hoe ze die ervaren. “Door de klant als mens te begrijpen kunnen we als ontwerper beter inspelen op hoe we de beleving van de winkel kunnen verbeteren. Dus ken je klant, (her)ken jezelf als brand en bepaal zo welke beleving je dient aan te bieden”, aldus Quartier.

 

Tijdens het voorprogramma 'In-store experience' op het Omnichannel Congress van RetailDetail zal ze onder andere ingaan op enkele tools die in het retaildesignlab zijn ontwikkeld om de retailer te helpen bij de creatie van een belevingsgerichte winkel.

 

Carmen Adams, die deel uitmaakt van de Faculteit BEW van de Universiteit Hasselt, zal het dan weer hebben over haar onderzoek naar 'crossmodale correspondences'. Dat zijn neurologische paden die er tussen onze zintuigen bestaan waardoor het prikkelen van één zintuig een verwachting kan creëren in een ander zintuig. Zij zal bespreken hoe zintuigen op elkaar inwerken en hoe dat vertaald kan worden naar de optimalisatie van de beleving van een winkel.

 

Klik hier voor meer informatie over het RetailDetail Omnichannel Congress 2017 op 2 februari of om je in te schrijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.