Omnichannel Congress: aandacht voor 'in-store experience'

Omnichannel Congress: aandacht voor 'in-store experience'

Tijdens één van de voorprogramma's van het RetailDetail Omnichannel Congress 2017 op 2 februari zullen sprekers Katelijn Quartier en Carmen Adams de aandacht vestigen op 'in-store experience'.

Inspelen op de zintuigen

Katelijn Quartier maakt deel uit van het retaildesignlab van de Universiteit Hasselt, een kenniscentrum waar bekeken wordt hoe klanten omgaan met de winkel en hoe ze die ervaren. “Door de klant als mens te begrijpen kunnen we als ontwerper beter inspelen op hoe we de beleving van de winkel kunnen verbeteren. Dus ken je klant, (her)ken jezelf als brand en bepaal zo welke beleving je dient aan te bieden”, aldus Quartier.

 

Tijdens het voorprogramma 'In-store experience' op het Omnichannel Congress van RetailDetail zal ze onder andere ingaan op enkele tools die in het retaildesignlab zijn ontwikkeld om de retailer te helpen bij de creatie van een belevingsgerichte winkel.

 

Carmen Adams, die deel uitmaakt van de Faculteit BEW van de Universiteit Hasselt, zal het dan weer hebben over haar onderzoek naar 'crossmodale correspondences'. Dat zijn neurologische paden die er tussen onze zintuigen bestaan waardoor het prikkelen van één zintuig een verwachting kan creëren in een ander zintuig. Zij zal bespreken hoe zintuigen op elkaar inwerken en hoe dat vertaald kan worden naar de optimalisatie van de beleving van een winkel.

 

Klik hier voor meer informatie over het RetailDetail Omnichannel Congress 2017 op 2 februari of om je in te schrijven.