Aandacht voor in-store experience tijdens voorprogramma Omnichannel Congress | RetailDetail

Omnichannel Congress: aandacht voor 'in-store experience'

Omnichannel Congress: aandacht voor 'in-store experience'

Tijdens één van de voorprogramma's van het RetailDetail Omnichannel Congress 2017 op 2 februari zullen sprekers Katelijn Quartier en Carmen Adams de aandacht vestigen op 'in-store experience'.

Inspelen op de zintuigen

Katelijn Quartier maakt deel uit van het retaildesignlab van de Universiteit Hasselt, een kenniscentrum waar bekeken wordt hoe klanten omgaan met de winkel en hoe ze die ervaren. “Door de klant als mens te begrijpen kunnen we als ontwerper beter inspelen op hoe we de beleving van de winkel kunnen verbeteren. Dus ken je klant, (her)ken jezelf als brand en bepaal zo welke beleving je dient aan te bieden”, aldus Quartier.

 

Tijdens het voorprogramma 'In-store experience' op het Omnichannel Congress van RetailDetail zal ze onder andere ingaan op enkele tools die in het retaildesignlab zijn ontwikkeld om de retailer te helpen bij de creatie van een belevingsgerichte winkel.

 

Carmen Adams, die deel uitmaakt van de Faculteit BEW van de Universiteit Hasselt, zal het dan weer hebben over haar onderzoek naar 'crossmodale correspondences'. Dat zijn neurologische paden die er tussen onze zintuigen bestaan waardoor het prikkelen van één zintuig een verwachting kan creëren in een ander zintuig. Zij zal bespreken hoe zintuigen op elkaar inwerken en hoe dat vertaald kan worden naar de optimalisatie van de beleving van een winkel.

 

Klik hier voor meer informatie over het RetailDetail Omnichannel Congress 2017 op 2 februari of om je in te schrijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.