Omzet Action groeit met een derde | RetailDetail

Omzet Action groeit met een derde

Omzet Action groeit met een derde

De omzet van de Nederlandse winkelketen Action is in 2015 met 32% gestegen naar 1,99 miljard euro. Die sterke groei was vooral te danken aan het groot aantal nieuwe winkels dat de keten in 2015 opende.

Maal drie in Frankrijk

Ook op vergelijkbare basis was er echter nog groei, maar die was met 7,6% een stuk kleiner. Action opende in 2015 dan ook 141 nieuwe winkels: zo verdubbelde het aantal winkels in Frankrijk tot 120, kwamen er 17 nieuwe filialen in Nederland, 23 in België en 31 in Duitsland. Daarnaast opende Action in 2015 zijn eerste winkels in Oostenrijk en Luxemburg en werd in Parijs het eerste distributiecentrum buiten Nederland geopend.

 

“Door de sterke internationale groei, met een toenemend aantal winkels buiten Nederland, ontwikkelt onze organisatie zich van een typisch Nederlands bedrijf naar een Europese discounter. Als internationale onderneming moeten we onze organisatie versterken, waarbij we ons blijven focussen op onze unieke positionering. In combinatie met geografische expansie zijn dit onze prioriteiten voor de komende jaren”, zegt CEO Sander van der Laan.

 

In Nederland groeide de omzet met 10% naar 1,15 miljard euro, terwijl er in België sprake was van een omzetgroei van liefst 37% naar 401 miljoen euro. In Duitsland verdubbelde de omzet zelfs naar 165 miljoen euro en in Frankrijk was er een indrukwekkende groei van 212% (meer dan maal drie dus), waardoor de omzet er in 2015 uitkwam op 281 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Media Markt boet voor Metro en voor Turkije

14/08/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, stagneerde in het voorbije kwartaal. De elektronicagroep moet op de beurs ook boeten voor de aandelendip bij Metro, de holding waarvan het vorig jaar afsplitste, en bezorgdheden om de Turkse expansie.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.