Omzet Makro Nederland blijft steken | RetailDetail

Omzet Makro Nederland blijft steken

Omzet Makro Nederland blijft steken
Makro heeft zijn omzet in Nederland zien stagneren. De dochteronderneming van het Duitse Metro-concern kwam net als in 2010 uit op een omzet van 1,2 miljard euro.

Redenen voor de omzetontwikkeling worden niet gegeven, al zal de algehele malaise in grote delen van de detailhandel in Nederland ongetwijfeld een rol spelen. Het bedrijf zegt echter wel positief te zijn over de activiteiten voor de horeca: hierin werd 6,1% meer omzet geboekt. Exacte cijfers daarover maakt het bedrijf echter niet bekend, behalve dat de horeca goed is voor een 'substantieel deel' van de totale omzet van het bedrijf.

 

Voor komend jaar zet Makro sterk in op multi-channel retailing: in de loop van dit jaar moet het mogelijk worden om bestellingen online door te geven. Tevens wordt het thuisbezorgen bij ondernemers sterk gestimuleerd. Makro is in Nederland alleen toegankelijk voor bedrijven en instellingen met een lidkaart. In de detailhandel wordt de keten desalniettemin vaak gezien als een concurrent, omdat veel ondernemers ook hun privé-boodschappen doen bij Makro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.