Omzet Makro Nederland blijft steken

Omzet Makro Nederland blijft steken
Makro heeft zijn omzet in Nederland zien stagneren. De dochteronderneming van het Duitse Metro-concern kwam net als in 2010 uit op een omzet van 1,2 miljard euro.

Redenen voor de omzetontwikkeling worden niet gegeven, al zal de algehele malaise in grote delen van de detailhandel in Nederland ongetwijfeld een rol spelen. Het bedrijf zegt echter wel positief te zijn over de activiteiten voor de horeca: hierin werd 6,1% meer omzet geboekt. Exacte cijfers daarover maakt het bedrijf echter niet bekend, behalve dat de horeca goed is voor een 'substantieel deel' van de totale omzet van het bedrijf.

 

Voor komend jaar zet Makro sterk in op multi-channel retailing: in de loop van dit jaar moet het mogelijk worden om bestellingen online door te geven. Tevens wordt het thuisbezorgen bij ondernemers sterk gestimuleerd. Makro is in Nederland alleen toegankelijk voor bedrijven en instellingen met een lidkaart. In de detailhandel wordt de keten desalniettemin vaak gezien als een concurrent, omdat veel ondernemers ook hun privé-boodschappen doen bij Makro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top