Omzet Makro Nederland blijft steken

Omzet Makro Nederland blijft steken
Makro heeft zijn omzet in Nederland zien stagneren. De dochteronderneming van het Duitse Metro-concern kwam net als in 2010 uit op een omzet van 1,2 miljard euro.

Redenen voor de omzetontwikkeling worden niet gegeven, al zal de algehele malaise in grote delen van de detailhandel in Nederland ongetwijfeld een rol spelen. Het bedrijf zegt echter wel positief te zijn over de activiteiten voor de horeca: hierin werd 6,1% meer omzet geboekt. Exacte cijfers daarover maakt het bedrijf echter niet bekend, behalve dat de horeca goed is voor een 'substantieel deel' van de totale omzet van het bedrijf.

 

Voor komend jaar zet Makro sterk in op multi-channel retailing: in de loop van dit jaar moet het mogelijk worden om bestellingen online door te geven. Tevens wordt het thuisbezorgen bij ondernemers sterk gestimuleerd. Makro is in Nederland alleen toegankelijk voor bedrijven en instellingen met een lidkaart. In de detailhandel wordt de keten desalniettemin vaak gezien als een concurrent, omdat veel ondernemers ook hun privé-boodschappen doen bij Makro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Singles' Day schudt wereldwijd de retailkalender op, ook hier

14/11/2017

Opzij kerstomzet, Singles' Day is – met verpletterende voorsprong – de grootste winkelfeestdag geworden. Alibaba boekte op zijn eentje liefst 22 miljard euro omzet in slechts 24 uur en ook Bol.com genoot mee. Gaan we naar een nieuwe retailkalender?

Back to top