Online omzet 34 procent hoger in aanloop naar Kerstmis | RetailDetail

Online omzet 34% hoger in aanloop naar Kerstmis

Online omzet 34% hoger in aanloop naar Kerstmis
Shutterstock

Volgens Thuiswinkel.org zal de online omzet in de drie weken naar Kerstmis 34% hoger liggen dan een jaar eerder. De gemiddelde weekomzet stijg zo naar 309,5 miljoen euro, terwijl dat voor de rest van het jaar slechts 231 miljoen euro was.

 

Niet enkel kerstcadeaus

In de drie weken rond 6 en 24 december verwacht Thuiswinkel.org zo dat er in totaal meer dan 928 miljoen euro aan online aankopen wordt uitgegeven, waarvan 235 miljoen euro specifiek omwille van kerstaankopen. “Het extreme weer dat vorige week ons land teisterde heeft voor een flinke boost in online aankopen gezorgd. Consumenten kozen daarmee voor het gemak van online shoppen zodat ze zelf niet naar buiten hoefden en toch hun aankopen op tijd binnen hadden”, aldus Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org.

 

“Hierbij gaat het overigens niet meer alleen om kerstcadeaus, want werkelijk alle denkbare kerstzaken worden online besteld”, klinkt het. Ook dit jaar is er een toename voor de verkoop van luxeproducten in de aanloop naar Kerstmis en ook multimedia, zoals muziek, games en boeken, blijven het goed doen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hema onthoofdt eigen franchiseorganisatie

10/08/2018

Hema heeft de franchiseovereenkomst met de ondernemers aan het hoofd van haar franchiseorganisatie, samen goed voor 24 winkels, opgezegd. Er is al een tijdje fikse ruzie over de bijdrage die franchisenemers moeten afstaan voor onlineverkopen. 

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.