Ook de kust heeft nu zijn Metro | RetailDetail

Ook de kust heeft nu zijn Metro

Ook de kust heeft nu zijn Metro
© Metro

Vanmiddag heeft de Duitse groothandelsketen Metro haar elfde Belgische vestiging geopend aan de Belgische kust. De vestiging in Middelkerke wil onder andere "vergeten vissoorten" weer onder de aandacht brengen. De winkelopening zorgt voor 25 jobs.

 

Drie winkelopties

Op een oppervlakte van 2000 m² wil Metro 8000 artikelen aan de man brengen, waarvan veel lokale producten. Middelkerke volgt het Antwerpse winkelconcept, dat in 2016 voor het eerst werd getest en dat volledig in het teken staat van gastronomoie. Zoals steeds mikt Metro dan ook op (horeca)professionals, die bij aankoop drie opties krijgen: in de winkel aankopen en zelf de artikels mee naar huis nemen, online shoppen en rekenen op thuislevering of de gulden middenweg: in de winkel aankopen en de artikels toch thuisgeleverd krijgen. 

 

Sterrenchef Filip Claeys ziet in één opzet van de winkel alvast een bijzonder duurzaam kantje: “Met onze organisatie willen we weer aan visvangst doen met respect voor de vis. In plaats van te laten vissen wat we willen eten, moeten we met zijn allen opnieuw leren eten wat de visser vangt. We zijn heel enthousiast dat METRO ons hierin steunt om vergeten vissoorten mee op het menu te zetten. Samen met de nieuwe METRO-groothandel en haar klanten kunnen wij op die manier de consumenten overtuigen van de kwaliteit van onbeminde vissoorten en bijvangst, want zij zijn minstens even lekker.” 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.