Ook Wehkamp zet in op baby's

Ook Wehkamp zet in op baby's
Wehkamp.nl volgt in het spoor van Bol.com en begint ook met de verkoop van babyproducten. De online handelaar heeft daartoe een strategische samenwerking gesloten met babyvoedingfabrikant Nutricia. Vanaf 2 april zijn populaire merken als Nutrilon, Olvarit en Bambix dan ook verkrijgbaar bij Wehkamp.nl.

De aankondiging van Wehkamp komt amper een week nadat Bol.com aankondigde de grootste winkel voor babyproducten in Nederland en België neer te gaan zetten. Daar kunnen klanten niet alleen voeding kopen, maar ook een enorm assortiment aan non-foodproducten. Wehkamp wil in de alliantie met Nutricia proberen het aanbod verder te verbreden.

 

Daarmee lijkt de markt voor babyvoeding het eerste segment te zijn in food waarin webspelers een serieuze aanval gaan uitvoeren op winkels in de winkelstraat. Supermarkten zijn marktleider in Nederland in de verkoop van babyvoeding, terwijl ook drogisterijen goede zaken doen met de potjes en dozen. Het is deze verpakking die het makkelijk maakt voor webspelers om deze markt te betreden: bezorging hoeft niet te gebeuren met een koelwagen, want door de productiewijze hoeven de potjes niet gekoeld te worden bewaard.

 

Wehkamp.nl is nu nog eigendom van RFS Holland, maar staat al enige tijd in de etalage. De webwinkel trekt naar eigen zeggen 112 miljoen bezoekers per jaar en is daarmee de grootste webwinkel van Nederland. Later dit jaar moet de webwinkel door middel van een veiling worden verkocht. Albert Heijn maakte kort geleden bekend van plan te zijn Bol.com over te nemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top