Oprichter koopt Key Music terug

Oprichter koopt Key Music terug

Oprichter koopt Key Music terug

Oprichter Francky Dedeyne is na 19 jaar opnieuw eigenaar van de keten van muziekwinkels Key Music. Met de hulp van investeringsmaatschappij Standard Investment heeft Dedeyne het bedrijf teruggekocht van de Haagse BMI-groep, voor een niet nader genoemd bedrag.

Naar groei binnen en buiten Benelux

Dedeyne richtte de retailformule in muziekinstrumenten, studio- en DJ-materiaal in 1992 op en bleef aan boord als retaildirecteur, maar samen met investeringsmaatschappij Standard Investment uit Amsterdam grijpt Dedeyne nu de kans om zowel CEO als opnieuw eigenaar van Key Music te worden.

 

Het bedrijf heeft er sinds die buy-out ook een CFO bij in Niels Willems, die relevante financiële en operationele ervaring moet bijbrengen, die hij heeft opgedaan in diverse internationale retailbedrijven en bij bekende merken in de consumentenindustrie.

 

De nieuwe eigenaren zullen naar eigen zeggen hun omnichannelstrategie verder uitrollen, dankzij een sterke kapitaalsinjectie, en de groep verder ontwikkelen met het oog op "een substantiële versterking van de positie van Key Music binnen de Europese muziekmarkt", aldus een persbericht. Daarnaast wordt eveneens geïnvesteerd in bestaande en nieuwe winkelpunten op strategische plaatsen in de Benelux en de eigenaars zien zelfs ruimte voor groei buiten de Benelux.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.