Opticien laat klanten brillen virtueel testen | RetailDetail

Opticien laat klanten brillen virtueel testen

Opticien laat klanten brillen virtueel testen

Optiek Lambrechts uit Brecht geeft zijn klanten voortaan de mogelijkheid om brillen en brilglazen eerst in een virtuele omgeving te testen, alvorens over te gaan tot een aankoop. Het maakt daarvoor gebruik van de HOYA Vision Simulator.

Verantwoorde keuze

"Met de HOYA Vision Simulator bieden we onze klanten een driedimensionale visuele ervaring, die de optische effecten van de verschillende glazen en glasbehandelingen simuleert. Brildragers ervaren de eigenschappen van het brillenglas vooraf in een virtuele wereld, waar allerlei voorwerpen op korte, middellange en verre afstand te zien zijn”, aldus uitbater Steven Lambrechts. De bedoeling is dat klanten zo op een bewuste manier kunnen overgaan tot een keuze, in plaats van volledig te moeten steunen op de uitleg van de optieker of ervaringen van andere klanten.

 

Onder andere voor klanten die nog nooit multifocale glazen hebben gedragen, is de nieuwe technologie een stap voorwaarts. Zij kunnen nu zelf uittesten of die wel voor hen geschikt zijn.

 

“Wij konden voorheen wel uitleggen wat de klant zal zien, maar dat was altijd op basis van een statisch beeld. Wanneer ze hun hoofd draaien en een andere richting uitkijken, wordt het soms even wazig indien ze door de verkeerde glaszone kijken. In welke mate? Dat was moeilijk in te schatten voor iemand die nooit multifocaal gedragen had. De HOYA Vision Simulator geeft dat wel duidelijk aan. Hetzelfde geldt voor coatings, meekleurende glazen, noem maar op."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.