Opticien laat klanten brillen virtueel testen | RetailDetail

Opticien laat klanten brillen virtueel testen

Opticien laat klanten brillen virtueel testen

Optiek Lambrechts uit Brecht geeft zijn klanten voortaan de mogelijkheid om brillen en brilglazen eerst in een virtuele omgeving te testen, alvorens over te gaan tot een aankoop. Het maakt daarvoor gebruik van de HOYA Vision Simulator.

Verantwoorde keuze

"Met de HOYA Vision Simulator bieden we onze klanten een driedimensionale visuele ervaring, die de optische effecten van de verschillende glazen en glasbehandelingen simuleert. Brildragers ervaren de eigenschappen van het brillenglas vooraf in een virtuele wereld, waar allerlei voorwerpen op korte, middellange en verre afstand te zien zijn”, aldus uitbater Steven Lambrechts. De bedoeling is dat klanten zo op een bewuste manier kunnen overgaan tot een keuze, in plaats van volledig te moeten steunen op de uitleg van de optieker of ervaringen van andere klanten.

 

Onder andere voor klanten die nog nooit multifocale glazen hebben gedragen, is de nieuwe technologie een stap voorwaarts. Zij kunnen nu zelf uittesten of die wel voor hen geschikt zijn.

 

“Wij konden voorheen wel uitleggen wat de klant zal zien, maar dat was altijd op basis van een statisch beeld. Wanneer ze hun hoofd draaien en een andere richting uitkijken, wordt het soms even wazig indien ze door de verkeerde glaszone kijken. In welke mate? Dat was moeilijk in te schatten voor iemand die nooit multifocaal gedragen had. De HOYA Vision Simulator geeft dat wel duidelijk aan. Hetzelfde geldt voor coatings, meekleurende glazen, noem maar op."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.