Pabo opent erotische superstore in Amsterdam | RetailDetail

Pabo opent erotische superstore in Amsterdam

Pabo opent erotische superstore in Amsterdam
De Nederlandse Beate Uhse-dochter Pabo opent komend weekeinde in Amsterdam zijn eerste erotische superstore, die volledig gericht is op vrouwelijke klanten.

"Vrouwvriendelijke omgeving met lichte kleuren"

Pabo is groot geworden als postorderbedrijf en is de grootste onlineverkoper van erotiek in Europa, maar de onderneming heeft - net als moederbedrijf Beate Uhse - de afgelopen jaren niettemin de strategie moeten aanpassen. Door de overvloedige aanwezigheid van pornografie online is de markt voor de klassieke seksshop de afgelopen jaren ingestort. De eroticaverkoper heedt daarom een geslaagde heroriëntatie doorgevoerd: afgelopen jaar waren vrouwen goed voor 70 procent van de omzet.

 

"Het is geen donkere, groezelige seksshop met cabines en een bioscoop, maar juist een heel vrouwvriendelijke omgeving met lichte kleuren", zegt Linda Blommaert van Pabo in een toelichting tegen het ANP. Zij spreekt over een hele nieuwe winkelervaring gericht op beleving: "De toys staan op de juiste wijze uitgestald. Vrouwen vinden het fijn de speeltjes eerst vast te kunnen houden en er aan te snuffelen."

 

Pabo viert dit jaar zijn dertigjarig bestaan, maar maakt tegenwoordig deel uit van het Duitse erotische concern Beate Uhse. Onder de naam Mae B. exploiteert deze onderneming op de thuismarkt al sinds 2004 een keten van op vrouwen gerichte erotische winkels. Ook in Frankrijk en België is Beate Uhse al actief met op vrouwen gerichte seksshops. Als de vestiging in Amsterdam een succes is, moet de formule op meer plekken in de Nederlandse winkelstraten verschijnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.