Pabo start door als ‘be you’ | RetailDetail

Pabo start door als ‘be you’

Pabo start door als ‘be you’

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

 

Complexe structuur

De nieuwe hoofdaandeelhouder is investeringsfonds Robus Capital Management, dat wil verdergaan onder de naam 'be you'. De naamswijziging geldt voor de merken Beate Uhse in Duitsland, Adam & Eve in Frankrijk en Pabo in de Benelux. Op de Pabo-website is de rebranding al zichtbaar.

 

De herstructurering nam flink wat tijd in beslag als gevolg van de complexe structuur met dochterondernemingen en holdingmaatschappijen in verschillende landen, meldt het Duitse Manager Magazin. Het bedrijf heeft nu de kostenstructuur aangepakt, besteedt voortaan zijn logistiek uit en concentreert zich op online handel.

 

Beate Uhse ging eind vorig jaar failliet in Duitsland nadat het zich al jaren in een neerwaartse spiraal bevond. De Nederlandse tak volgde enkele maanden later. De voormalige CEO Michael Specht leidt nu het management van het nieuwe bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Leapp maakt doorstart in Nederland

20/07/2018

Leapp , een retailer van tweedehands Apple-toestellen, maakt in Nederland een doorstart onder leiding van het investeringsbedrijf van de oprichter. Begin juni ging de keten failliet, maar eind juli zou ze al opnieuw starten.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.