Pabo start door als ‘be you’

Pabo start door als ‘be you’

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

 

Complexe structuur

De nieuwe hoofdaandeelhouder is investeringsfonds Robus Capital Management, dat wil verdergaan onder de naam 'be you'. De naamswijziging geldt voor de merken Beate Uhse in Duitsland, Adam & Eve in Frankrijk en Pabo in de Benelux. Op de Pabo-website is de rebranding al zichtbaar.

 

De herstructurering nam flink wat tijd in beslag als gevolg van de complexe structuur met dochterondernemingen en holdingmaatschappijen in verschillende landen, meldt het Duitse Manager Magazin. Het bedrijf heeft nu de kostenstructuur aangepakt, besteedt voortaan zijn logistiek uit en concentreert zich op online handel.

 

Beate Uhse ging eind vorig jaar failliet in Duitsland nadat het zich al jaren in een neerwaartse spiraal bevond. De Nederlandse tak volgde enkele maanden later. De voormalige CEO Michael Specht leidt nu het management van het nieuwe bedrijf.