Palmen chatbots de retailwereld in? | RetailDetail

Palmen chatbots de retailwereld in?

Palmen chatbots de retailwereld in?
Amazon Echo

“Alexa, zet je ketchup op m’n boodschappenlijstje?” Je kan vandaag al producten bestellen met je stem, chatbots staan voor een doorbraak in retail. Een voorproefje van wat de toekomst brengt, krijg je op het RetailDetail Congress.


De robot antwoordt

“Er gaan interessante dingen gebeuren in de retail”, zeggen Michiel Vandendriessche en Sam Hendrickx, co-founders en managing partners van Craftworkz. “We zien nu al in de VS wat er aan het gebeuren is met de Amazon Echo toestellen en met de virtuele assistent Amazon Alexa. Je kan nu al heel veel zaken online kopen met enkel en alleen je stem. Alles wat je nodig hebt, van Amazon, van Domino’s pizza’s, van Uber-taxi’s… kan je daar nu al bestellen via een chatbot. Je hebt geen knoppen meer nodig, geen aanraakscherm, gewoon een apparaatje en je stem.”
 

Ook bij ons breekt deze technologie door. Craftworkz ontwikkelde een chatbot voor Kinepolis op Facebook Messenger. Het idee is dat je op Facebook Messenger tegen Kinepolis kan praten en vragen kan stellen als “Welke films spelen er vanavond in Gent?” of “Wie speelt er allemaal mee in Patser?”. Een robot antwoordt automatisch en onmiddellijk op deze vragen in natuurlijke taal. “In de toekomst zouden we de chatbot kunnen verbinden met Amazon Alexa en kan je filmtickets bestellen met je stem.”
 

Craftworkz, een onderdeel van Xplore Group, is een softwarebedrijf dat zich bezighoudt met innovatieve technologieën in de brede zin van het woord. “We doen dit allemaal onder de noemer ‘prototyping’. Wij helpen dus klanten die willen experimenteren met nieuwe technologieën. Dit kan gaan van chatbots tot web platformen tot virtual reality.” Tijdens het RetailDetail Congress op 26 april verneem je meer details over deze case. Via deze link vind je meer informatie over het programma en kan je je plaatsen reserveren. Een event om niet te missen!

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.