Palmen chatbots de retailwereld in? | RetailDetail

Palmen chatbots de retailwereld in?

Palmen chatbots de retailwereld in?
Amazon Echo

“Alexa, zet je ketchup op m’n boodschappenlijstje?” Je kan vandaag al producten bestellen met je stem, chatbots staan voor een doorbraak in retail. Een voorproefje van wat de toekomst brengt, krijg je op het RetailDetail Congress.


De robot antwoordt

“Er gaan interessante dingen gebeuren in de retail”, zeggen Michiel Vandendriessche en Sam Hendrickx, co-founders en managing partners van Craftworkz. “We zien nu al in de VS wat er aan het gebeuren is met de Amazon Echo toestellen en met de virtuele assistent Amazon Alexa. Je kan nu al heel veel zaken online kopen met enkel en alleen je stem. Alles wat je nodig hebt, van Amazon, van Domino’s pizza’s, van Uber-taxi’s… kan je daar nu al bestellen via een chatbot. Je hebt geen knoppen meer nodig, geen aanraakscherm, gewoon een apparaatje en je stem.”
 

Ook bij ons breekt deze technologie door. Craftworkz ontwikkelde een chatbot voor Kinepolis op Facebook Messenger. Het idee is dat je op Facebook Messenger tegen Kinepolis kan praten en vragen kan stellen als “Welke films spelen er vanavond in Gent?” of “Wie speelt er allemaal mee in Patser?”. Een robot antwoordt automatisch en onmiddellijk op deze vragen in natuurlijke taal. “In de toekomst zouden we de chatbot kunnen verbinden met Amazon Alexa en kan je filmtickets bestellen met je stem.”
 

Craftworkz, een onderdeel van Xplore Group, is een softwarebedrijf dat zich bezighoudt met innovatieve technologieën in de brede zin van het woord. “We doen dit allemaal onder de noemer ‘prototyping’. Wij helpen dus klanten die willen experimenteren met nieuwe technologieën. Dit kan gaan van chatbots tot web platformen tot virtual reality.” Tijdens het RetailDetail Congress op 26 april verneem je meer details over deze case. Via deze link vind je meer informatie over het programma en kan je je plaatsen reserveren. Een event om niet te missen!

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.