Parcify levert met kajaks in Amsterdam

Parcify levert met kajaks in Amsterdam
Shutterstock.com

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Pakjes bezorgen over de grachten

Wie in Amsterdam online spullen bestelt, krijgt die in de toekomst misschien via het water aangeleverd. Toch als het van Parcify afhangt, die momenteel levering via kajaks en paddle boards aan het testen is op de Amsterdamse grachten. Tot eind oktober voert de Belgische startup hierrond een experiment, al zoekt het bedrijf wel nog koeriers die kajakkend of peddelend pakjes willen bezorgen. Of eerder: die de woeste grachten willen bedwingen, zoals het bedrijf zegt in een artikel van Bloovi.

 

“Leveren via het water is vandaag de meest betrouwbare en ecologische manier om pakjes tot bij klanten te krijgen,” vertelt Daan Giesen. “Parcify is dan ook een alternatief voor al die busjes in de binnenstad, die meer en meer de boventoon voeren en voor steeds meer verkeersoverlast en milieuhinder zorgen. We zorgen ervoor dat mensen online kunnen blijven shoppen, en tegelijkertijd een positieve impact hebben op het verkeer en milieu.”

 

Een groter moederschip zou het volume pakjes tot aan het centrum van Amsterdam varen, waar waterkoeriers de laatste kilometers afleggen in kajaks en paddle boards (SUPs). Wie zich afvraagt hoe een pakketje vanuit een kajak in de brievenbus van mensen thuis geraakt: Parcify gebruikte al als een van de eerste geolocatie, waardoor de koerierdienst via een app precies kan zien waar de ontvanger zich bevindt en het pakje op die exacte plaats kan afgeven. Of wordt dat afgeven in Amsterdam met pakjes gooien vanuit de gracht? Laten we hopen dat sinterklaas straks niet jaloers wordt...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Back to top