'Percentage korting effectiefste uitverkoop' | RetailDetail

'Percentage korting effectiefste uitverkoop'

'Percentage korting effectiefste uitverkoop'

Het geven van korting uitgedrukt in een percentage is de meest effectieve manier om de omzet aan te jagen. Deze techniek werkt beter dan 'twee halen, één betalen' en andere methodes om korting aan te geven, weten Zeeman en ICI Paris XL.

Welles-nietes over uitverkoopstrategie

Zeeman probeerde verschillende methodes, waaronder 'twee halen, één betalen', maar "dat werkt minder goed. Je komt op dezelfde kortingspercentages uit, maar mensen willen juist dat ene product met fikse korting kopen", zegt Rob Haas van Zeeman in de krant. Jan-Derek Groenendaal van ICI Paris XL is het daar mee eens. "Bij korting zijn mensen sneller bereid iets nieuws uit te proberen. Met een fikse korting neem je sneller risico", stelt hij.

 

Niet iedereen denkt dat uitverkoop nog even effectief is als vroeger: een woordvoerder van brancheorganisatie CBW-Mitex denkt dat consumenten de afgelopen jaren in Nederland minder gevoelig geworden zijn voor het fenomeen uitverkoop. Volgens hem berokkenen de vele tussentijdse opruimingen het evenement schade. "Daarin zijn de meeste items al weggewerkt, waardoor er minder in de grote opruiming terecht komt"

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Consolidatie bij Amerikaanse ketens in strijd tegen Amazon

21/02/2018

De Amerikaanse retailer Albertsons heeft zijn sectorgenoot Rite Aid overgenomen, nadat die laatste eerder ook al een flink aantal winkels verkocht had aan Walgreens. De overnames zijn vooral een reactie op de opmars van Amazon en andere online spelers.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

Walmart denkt aan nieuwe keten in India

21/02/2018

De onderhandelingen van de Amerikaanse warenhuisketen Walmart en de Indische e-commercespeler Flipkart gaan mogelijk over meer dan enkel online retail. De kans bestaat dat er ook een fysieke keten komt.

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Back to top