'Percentage korting effectiefste uitverkoop' | RetailDetail

'Percentage korting effectiefste uitverkoop'

'Percentage korting effectiefste uitverkoop'

Het geven van korting uitgedrukt in een percentage is de meest effectieve manier om de omzet aan te jagen. Deze techniek werkt beter dan 'twee halen, één betalen' en andere methodes om korting aan te geven, weten Zeeman en ICI Paris XL.

Welles-nietes over uitverkoopstrategie

Zeeman probeerde verschillende methodes, waaronder 'twee halen, één betalen', maar "dat werkt minder goed. Je komt op dezelfde kortingspercentages uit, maar mensen willen juist dat ene product met fikse korting kopen", zegt Rob Haas van Zeeman in de krant. Jan-Derek Groenendaal van ICI Paris XL is het daar mee eens. "Bij korting zijn mensen sneller bereid iets nieuws uit te proberen. Met een fikse korting neem je sneller risico", stelt hij.

 

Niet iedereen denkt dat uitverkoop nog even effectief is als vroeger: een woordvoerder van brancheorganisatie CBW-Mitex denkt dat consumenten de afgelopen jaren in Nederland minder gevoelig geworden zijn voor het fenomeen uitverkoop. Volgens hem berokkenen de vele tussentijdse opruimingen het evenement schade. "Daarin zijn de meeste items al weggewerkt, waardoor er minder in de grote opruiming terecht komt"

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.