'Percentage korting effectiefste uitverkoop'

'Percentage korting effectiefste uitverkoop'

Het geven van korting uitgedrukt in een percentage is de meest effectieve manier om de omzet aan te jagen. Deze techniek werkt beter dan 'twee halen, één betalen' en andere methodes om korting aan te geven, weten Zeeman en ICI Paris XL.

Welles-nietes over uitverkoopstrategie

Zeeman probeerde verschillende methodes, waaronder 'twee halen, één betalen', maar "dat werkt minder goed. Je komt op dezelfde kortingspercentages uit, maar mensen willen juist dat ene product met fikse korting kopen", zegt Rob Haas van Zeeman in de krant. Jan-Derek Groenendaal van ICI Paris XL is het daar mee eens. "Bij korting zijn mensen sneller bereid iets nieuws uit te proberen. Met een fikse korting neem je sneller risico", stelt hij.

 

Niet iedereen denkt dat uitverkoop nog even effectief is als vroeger: een woordvoerder van brancheorganisatie CBW-Mitex denkt dat consumenten de afgelopen jaren in Nederland minder gevoelig geworden zijn voor het fenomeen uitverkoop. Volgens hem berokkenen de vele tussentijdse opruimingen het evenement schade. "Daarin zijn de meeste items al weggewerkt, waardoor er minder in de grote opruiming terecht komt"

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Retail vraagt om innovatie en transformatiekracht

13/12/2017

Vedis Retail Platform organiseert op dinsdag 19 december de vierde editie van de New Retail Champions Award. Hiermee stimuleert Vedis de innovatie in de retail en plaatst het nieuwkomers in de kijker. Gastspreker is onze eigen Jorg Snoeck.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

De toekomst van het winkelen: waar iedereen retailer is

12/12/2017

Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? RetailDetails eigen Jorg Snoeck en Pauline Neerman leggen het uit in hun eerste boek The Future of Shopping: Waar iedereen retailer is.

Back to top