Personeel warenhuizen voelt zich onveiligst | RetailDetail

Personeel warenhuizen voelt zich onveiligst

Personeel warenhuizen voelt zich onveiligst

Van alle winkelpersoneel voelt het personeel van warenhuizen zich het minst veilig in de winkel. Uit onderzoek blijkt dat ruim 12 procent van de medewerkers angstgevoelens heeft voor bedreiging. Werknemers in de sportwinkels hebben hier juist het minst last van: hier voelt maar zo'n 4 procent zich onveilig tijdens het werken.

Dat blijkt uit een onderzoek dat het Hoofdbedrijfschap Detailhandel heeft laten uitvoeren vanwege de Week van de Veiligheid. Tijdens deze week wordt aandacht gevraagd voor veiligheid op de winkelvloer. Supermarkten volgen kort na de warenhuizen op de lijst van plekken waar veel angstgevoelens voorkomen. Beide branches scoren ook hoog als het gaat om winkeldiefstal.

Ook bij consumenten is het gevoel van onveiligheid het afgelopen jaar licht gestegen. Een kwart van de consumenten zegt in het onderzoek zich soms onveilig te voelen in een winkelgebied. Samenscholing, het rondhangen van groepen, slechte verlichting en baldadig gedrag van anderen zijn de belangrijkste oorzaken voor de gevoelens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

Kijkshop probeert doorstart met KijkBijMij

18/04/2018

Warenhuisformule Kijkshop ging begin dit jaar over de kop, maar het Zweedse moederbedrijf TheOne wil het bedrijf met zijn consumentenplatform KijkBijMij nog een bescheiden doorstart geven. 

JD.com gaat duizend winkels per dag openen

17/04/2018

JD.com heeft plannen om maar liefst duizend supermarkten per dag te openen in China. Met dit indrukwekkende streefdoel zet het tweede grootste e-commercebedrijf van het land zijn ambities om ook de offline markt te veroveren, kracht bij.

Pets Place verkoopt nu ook in België via bol.com

17/04/2018

Pets Place gaat zijn volledige assortiment van huis- en erfdierproducten nu ook via bol.com verkopen. De Nederlandse keten hoopt daarmee ook Belgische klanten te werven en te beleveren vanuit zijn distributiecentrum in Ede.