Personeel warenhuizen voelt zich onveiligst | RetailDetail

Personeel warenhuizen voelt zich onveiligst

Personeel warenhuizen voelt zich onveiligst

Van alle winkelpersoneel voelt het personeel van warenhuizen zich het minst veilig in de winkel. Uit onderzoek blijkt dat ruim 12 procent van de medewerkers angstgevoelens heeft voor bedreiging. Werknemers in de sportwinkels hebben hier juist het minst last van: hier voelt maar zo'n 4 procent zich onveilig tijdens het werken.

Dat blijkt uit een onderzoek dat het Hoofdbedrijfschap Detailhandel heeft laten uitvoeren vanwege de Week van de Veiligheid. Tijdens deze week wordt aandacht gevraagd voor veiligheid op de winkelvloer. Supermarkten volgen kort na de warenhuizen op de lijst van plekken waar veel angstgevoelens voorkomen. Beide branches scoren ook hoog als het gaat om winkeldiefstal.

Ook bij consumenten is het gevoel van onveiligheid het afgelopen jaar licht gestegen. Een kwart van de consumenten zegt in het onderzoek zich soms onveilig te voelen in een winkelgebied. Samenscholing, het rondhangen van groepen, slechte verlichting en baldadig gedrag van anderen zijn de belangrijkste oorzaken voor de gevoelens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Franchisesector sneller gegroeid dan hele Nederlandse economie

14/06/2018

Terwijl de Nederlandse economie in de periode 2015-2017 met 7,37% groeide, klokte de franchisesector af op een groei van 7,57%. En dat ondanks de lichte daling van het aantal formules en vooral de "dieprode cijfers" van de modesector.

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.