Personeel warenhuizen voelt zich onveiligst | RetailDetail

Personeel warenhuizen voelt zich onveiligst

Personeel warenhuizen voelt zich onveiligst

Van alle winkelpersoneel voelt het personeel van warenhuizen zich het minst veilig in de winkel. Uit onderzoek blijkt dat ruim 12 procent van de medewerkers angstgevoelens heeft voor bedreiging. Werknemers in de sportwinkels hebben hier juist het minst last van: hier voelt maar zo'n 4 procent zich onveilig tijdens het werken.

Dat blijkt uit een onderzoek dat het Hoofdbedrijfschap Detailhandel heeft laten uitvoeren vanwege de Week van de Veiligheid. Tijdens deze week wordt aandacht gevraagd voor veiligheid op de winkelvloer. Supermarkten volgen kort na de warenhuizen op de lijst van plekken waar veel angstgevoelens voorkomen. Beide branches scoren ook hoog als het gaat om winkeldiefstal.

Ook bij consumenten is het gevoel van onveiligheid het afgelopen jaar licht gestegen. Een kwart van de consumenten zegt in het onderzoek zich soms onveilig te voelen in een winkelgebied. Samenscholing, het rondhangen van groepen, slechte verlichting en baldadig gedrag van anderen zijn de belangrijkste oorzaken voor de gevoelens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Consolidatie bij Amerikaanse ketens in strijd tegen Amazon

21/02/2018

De Amerikaanse retailer Albertsons heeft zijn sectorgenoot Rite Aid overgenomen, nadat die laatste eerder ook al een flink aantal winkels verkocht had aan Walgreens. De overnames zijn vooral een reactie op de opmars van Amazon en andere online spelers.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

Walmart denkt aan nieuwe keten in India

21/02/2018

De onderhandelingen van de Amerikaanse warenhuisketen Walmart en de Indische e-commercespeler Flipkart gaan mogelijk over meer dan enkel online retail. De kans bestaat dat er ook een fysieke keten komt.

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Back to top