Pets Place verkoopt nu ook in België via bol.com

Pets Place verkoopt nu ook in België via bol.com

Pets Place verkoopt nu ook in België via bol.com
Shutterstock

Pets Place gaat zijn volledige assortiment van huis- en erfdierproducten nu ook via bol.com verkopen. De Nederlandse keten hoopt daarmee ook Belgische klanten te werven en te beleveren vanuit zijn distributiecentrum in Ede.

 

Stap richting omnichannel

Samen met tuinwinkelketen Boerenbond houdt Pets Place vandaag al 180 fysieke winkels open in Nederland, maar wil zijn bereik nu ook internationaal uitbreiden. De keten gaat daarvoor een samenwerking aan met het online winkelplatform bol.com: het volledige assortiment van producten voor huis- en erfdieren zal voortaan dus ook ter beschikking komen van de acht miljoen klanten die bij bol.com winkelen.

 

Het winkelplatform is het eerste externe online kanaal dat de dierenspeciaalzaak inzet om haar omnichannelstrategie kracht bij te zetten. “We hadden al een eigen webshop, maar door samen te werken met bol.com vergroten we ons bereik en ongetwijfeld ook onze omzet, want we genieten mee van de ervaring en kwaliteitsservice waar bol.com bekend om is,” vertelt commercieel directeur Cora Kleinhout.

 

Ook Belgische markt

Bovendien krijgt Pets Place nu ook een voet tussen de deur op de Belgische markt voor huis- en erfdierproducten. “Toch online, want fysieke winkels komen er voorlopig niet in België,” zo merkt Kleinhout op: “Maar met meer dan anderhalf miljoen Belgen die geregeld winkelen op bol.com is het platform een uitstekende opstap naar naambekendheid bij onze zuiderburen.”

 

De bestellingen die Belgische en Nederlandse klanten voortaan plaatsen via bol.com zal Pets Place wel zelf blijven afhandelen. Het bedrijf zal alle verzendingen organiseren vanuit het distributiecentrum in Ede, waar ruim 12.000 artikelen op voorraad liggen. Ook voor bol.com vormt de nieuwe samenwerking een meerwaarde, meent Margaret Versteden, directeur winkels bij bol.com: “Klanten konden in onze winkel Dier al terecht voor honden-, katten- en paardenartikelen, maar nu ook Pets Place toetreedt, verruimt het assortiment aanzienlijk en de knowhow van een grote dierenspeciaalzaak als Pets Place krijgen we er meteen ook bij.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.