Philip Morris gaat productie uitbreiden | RetailDetail

Philip Morris gaat productie uitbreiden

Philip Morris gaat productie uitbreiden

Philip Morris gaat zijn sigarettenfabriek in Bergen op Zoom vanaf 2018 uitbreiden. De fabrikant investeert 65 miljoen euro voor de productie van speciale tabak voor innovatieve verwarmde tabaksproducten. De uitbreiding kan zeventig banen opleveren.

Nieuwe productielijnen voor tabaksinnovaties

Met de investering van moederbedrijf Philip Morris International (PMI) wordt een deel van de beschikbare fabrieksruimte van Philip Morris Holland in Bergen op Zoom opnieuw benut. Er worden twee nieuwe productielijnen geïnstalleerd voor de productie van halffabricaten, speciale tabak die wordt verwerkt in HeatSticks, een tabaksproduct dat is ontwikkeld voor gebruik met een elektronisch apparaatje, de iQOS.

 

Het product is gebaseerd op een technologie waarbij de tabak wordt verwarmd in plaats van verbrand. iQOS maakt deel uit van een reeks producten met een verlaagd risicoprofiel, die PMI ontwikkelt en op de markt brengt. iQOS is reeds op de markt gebracht in Japan, Zwitserland, Italië en Portugal. Philip Morris wil volwassen rokers die niet willen of kunnen stoppen met roken laten overstappen op producten met een "verlaagd risicoprofiel".

 

De sigarettenproductie in Bergen op Zoom werd in september 2014 stopgezet. De fabriek werd sindsdien benut voor logistieke activiteiten en de productie van halffabricaten en vloeistoffen voor elektronische sigaretten. Philip Morris heeft momenteel werkgelegenheid voor 187 mensen. Het bedrijf biedt daarnaast via derde partijen werkgelegenheid aan ongeveer 250 mensen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.