Picnic gaat ook bloemen bezorgen | RetailDetail

Picnic gaat ook bloemen bezorgen

 Picnic gaat ook bloemen bezorgen

Picnic gaat nu ook verse bloemen aan huis bezorgen: de online supermarkt gaat hiervoor samenwerken met Verdel's Naturals Green & Gifts.

Bestellen in app

Klanten kunnen in de app waarmee zij hun boodschappen bestellen, kiezen uit drie verschillende bossen bloemen die wisselen met de seizoenen. De boeketten worden vervoerd in een speciaal ontwikkelde verpakking en blijven tijdens het vervoer vers dankzij een speciale gel. De bloemen kunnen binnenkort in cadeaupapier en voorzien van een kaartje als cadeau worden besteld.

 

De boeketten met bloemen worden elke dag vers aangeleverd en staan dezelfde dag nog op de tafel van de Picnic-klant. Het bedrijf garandeert dat de boeketten door dagvers leveren minstens acht dagen goed blijven.

 

Bloemen voor alle klanten

Verdel neemt de bloemen af van geselecteerde Nederlandse telers, bij voorkeur uit de regio. Commercieel directeur Martijn van Noort noemt het leveren van verse bloemen aan huis een nieuwe stap voor het bedrijf: “Samen met Picnic hebben we nu een innovatieve oplossing om dit voor iedereen bereikbaar te maken.” 

 

Verdel is een familiebedrijf met 47 jaar ervaring in de bloemen- en plantenbranche en ruim 250 medewerkers. Het bedrijf exporteert bloemen, boeketten, planten, arrangementen en hardwaren naar supermarkten en bloemenwinkels in vijftien landen en heeft een keten van eigen bloemenwinkels in Duitsland.

 

Om de uitbreiding van het assortiment te vieren, bieden Picnic en Verdel's aan alle 10.000 Picnic-klanten een bloemetje aan. Iedere klant die deze week een bestelling doet, krijgt er gratis een bloemetje bij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.