Picnic gaat retourzendingen doen voor Wehkamp | RetailDetail

Picnic gaat retourzendingen doen voor Wehkamp

Picnic gaat retourzendingen doen voor Wehkamp
Picnic

Online supermarkt Picnic start een samenwerking met Wehkamp, om retourzendingen van de webshop af te handelen. Picnic wil al langer zijn wagentjes inzetten voor andere bedrijven.

 

“Makkelijk en duurzaam”

Het proefproject wordt gelanceerd in Amersfoort, waar Picnic naar eigen zeggen al bij een kwart van de gezinnen levert. "Het is dus makkelijk en duurzaam om de retourpakketjes van Wehkamp mee te nemen en het effect is enorm”, zegt medeoprichter Michiel Muller aan NU.nl.

 

Door samen te werken willen Picnic en Wehkamp het leven van de klant gemakkelijker maken, en willen ze ook duurzamer tewerk gaan. "Dat scheelt ontzettend veel tijd en ruimte, dus wij denken dat klanten dit erg waarderen. In plaats van met meerdere bezorgwagentjes achter elkaar de straat in te rijden, bundelen we dat nu tot een duurzamer en efficiënter geheel”, aldus Maarten Tibosch, operationeel directeur bij Wehkamp.

 

Picnic liet eerder al verstaan ook een rol voor zichzelf te zien als dienstverlener voor andere bedrijven, omdat het sowieso dagelijks bij veel gezinnen aan huis komt. “Vergelijk dat eens met een Coolblue of een Wehkamp, waarvoor misschien een keer maand wordt aangebeld bij mensen. Daarnaast zijn er natuurlijk allerlei mogelijkheden om onze voertuigen te vullen op de weg terug van klanten. Nu rijden die min of meer leeg terug naar de hubs”, zei CTO Daniel Gebler daar eerder al over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.