Pieter Malfliet versterkt RetailDetail | RetailDetail

Pieter Malfliet versterkt RetailDetail

Pieter Malfliet versterkt RetailDetail
Pieter Malfliet

Het team van RetailDetail blijft groeien: deze week haalden we opnieuw een jonge kracht aan boord. Sinds maandag 22 mei werkt Pieter Malfliet bij RetailDetail als Event & Partnerships Manager.

Aanspreekpunt

Events vormen een belangrijke pijler van het krachtige RetailDetail-communicatieplatform, naast de websites en elektronische nieuwsbrieven, het RetailDetail Magazine en de gepersonaliseerde RetailDetail Foodkrant. Pieter Malfliet zal voortaan de events coördineren en wordt daarbij ook het aanspreekpunt voor onze partners en sponsors. 

 

Pieter behaalde een bachelor bedrijfsmanagement, afstudeerrichting marketing aan de Hogeschool Gent, aangevuld met een extra bachelor officemanagement, event- en projectmanagement aan de Arteveldehogeschool. Na stages bij onder andere Kinepolis en eventbureau Nasty Mondays ging hij in 2016 als marketing & salesassistant en eventcoördinator aan de slag bij Editing Media Group (EMG), de uitgever van de vakbladen StoreCheck, RetailUpdate en Elektro-Verkoop.

 

“Gaan voor innovatie”

Pieter Malfliet is intussen al de derde medewerker van EMG die de overstap maakt naar RetailDetail, na hoofdredacteur Stefan Van Rompaey (sinds december 2015) en accountmanager Kjëll Bries (sinds april 2017). Samen gaan ze een geolied team vormen om alle retailprofessionals in de Benelux nog beter te bedienen. 

 

“Net als de retailwereld wordt ook de uitgeverswereld geconfronteerd met ingrijpende veranderingen”, weet RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck. “Vakbladen kunnen niet langer teren op hun inkomsten uit printadvertenties en moeten nieuwe zakenmodellen ontwikkelen. Bij RetailDetail gaan we resoluut voor innovatie om de komende jaren verder te groeien.” 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.