Pieter Zwart is EY Entrepreneur of the Year | RetailDetail

Pieter Zwart is EY Entrepreneur of the Year

Pieter Zwart is EY Entrepreneur of the Year

Coolblue-CEO Pieter Zwart is verkozen tot de EY Entrepreneur of the Year. Hij volgt daarbij de topman van Dutch Flower Groep, Marco van Zijverden, op en zal nu namens Nederland deelnemen aan de verkiezing van World Entrepreneur of the Year.

Voorbeedlbedrijf

Pieter Zwart kreeg de prijs, want hij is volgens de jury “een ondernemer die vanuit het niets is begonnen met als ambitie om hét voorbeeldbedrijf te worden op het gebied van klantgericht ondernemen, en die daarmee niet alleen voor zijn medewerkers, maar voor heel ondernemend Nederland een boegbeeld is geworden.”

 

Jaap Korteweg van De Vegetarische Slager kreeg dan weer de prijs voor Emerging Entrepreneur of the Year. “Hij vertaalt oprecht idealisme in down-to-earth ondernemerschap, durft daarbij de gebaande paden te verlaten en bouwt op die manier niet alleen aan een succesvol bedrijf, maar ook aan een legacy van potentieel onschatbare waarde”, vertelde de jury over zijn verkiezing.

 

Dit jaar werd ook voor het eerst de Family Business Legacy Award uitgereikt, waarbij familiebedrijven die een goede mix hebben tussen familiewaarden en professioneel leiderschap worden beloond. Die prijs ging naar Jumbo Supermarkten.

 

Binnen enkele weken worden ook de Belgische winnaars bekend gemaakt. Dan weten de Belgische finalisten wie Onderneming van het Jaar wordt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.