Plus en Intratuin verspreiden beste folders | RetailDetail

Plus en Intratuin verspreiden beste folders

Plus en Intratuin verspreiden beste folders

Op het Brievenbusreclame Congres gisteren wonnen Plus en Intratruin de Beste Folder Awards 2016. Plus wint de beste folder in de categorie Nationaal food, Intratuin ontvangt de prijs in de categorie Nationaal non-food. De tuincentraformule won de Award ook vorig jaar.

 

Net iets beter dan Jan Linders en Deen

De folder van supermarktketen PLUS won in een nek-aan-nek-race met Jan Linders en Deen. De consument beoordeelde Plus net iets beter op de aspecten ‘leesformaat’, ‘overzichtelijk’ en ‘aantrekkelijk’. De folder van Plus scoorde als eindcijfer een 8,26.

 

“De verschillen tussen de genomineerden zijn minimaal. Plus, Jan Linders en Deen scoren allemaal hoger dan een 8. Jan Linders kreeg van het publiek een 8,16 en Deen Supermarkten een 8,08 als eindcijfer”, vertelt Stephan van den Eijnden, voorzitter DDMA Businessgroep Verspreidingen.

 

Intratuin wint opnieuw

Tuincentraketen Intratuin wint dit jaar opnieuw in de categorie non-food en behaalt met een 8,18 op alle aspecten een goede score, maar presteert met name op 'informatie' en 'overzichtelijk' beter dan de concurrentie.

 

Xenos en Zinzi, de andere formules uit de top 3 van genomineerden, kregen respectievelijk een 8,05 en 7,96 als eindcijfer van de consument.

 

Beoordeeld op acht aspecten

Consumenten konden voor de verkiezing online stemmen. In totaal zijn 62 folders beoordeeld op acht aspecten: Scherpste aanbiedingen, Bevat producten die ik wil kopen, Informatief, Overzichtelijk, Inspiratie, Leukste producten, Leesformaat en Aantrekkelijk qua kleur en beeldmateriaal.

 

De Beste Folder Award is een jaarlijks initiatief van de DDMA Businessgroep Verspreidingen, uitgevoerd door adviesbureau Q&A. De publieksprijs vond dit jaar voor de vierde keer plaats.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.