Plus-ondernemers in zee met Ubermart | RetailDetail

Plus-ondernemers in zee met Ubermart

Plus-ondernemers in zee met Ubermart

De Plus-winkeliers Koelhuis uit Bergschenhoek en Verheul uit Benthuizen hebben zich aangesloten bij thuisleveringsdienst Ubermart. In tegenstelling tot de andere warenhuizen worden zowel voor directe bestellingen in de winkels als voor aankopen via Ubermart dezelfde prijzen toegepast.

Thuisbezorgingsdienst breidt uit

Ubermart ging in 2014 van start in Rotterdam: de thuisbezorgingsdienst heeft geen eigen magazijn, maar doet zijn aankopen bij lokale warenhuizen in de buurt van de klant. Vervolgens kunnen de goederen binnen de twee uur aan huis worden geleverd via zogenaamde personal shoppers, wat de consument 4,95 euro per levering kost.

 

Ubermart, dat zijn werking al uitbreidde naar andere regio’s in Nederland, rekent echter andere prijzen aan dan de prijzen in de winkel. Bij Koelhuis en Verheul is dat echter niet het geval: de prijzen blijven er identiek en bovendien is tijdens de lanceringsperiode de thuisbezorging gratis.

 

De goederen die bij Koelhuis en Verheul worden besteld, kunnen van maandag tot en met zondag worden geleverd tussen 9u en 20u. Consumenten die via Ubermart willen bestellen, moeten wel minstens 15 euro uitgeven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.