PostNL stelt topman aan voor Belgische markt | RetailDetail

PostNL stelt topman aan voor Belgische markt

PostNL stelt topman aan voor Belgische markt

(update) De Belg Rudy Van Rillaer is sinds 1 januari aan de slag als topman voor de nieuwe Belgische tak van postbedrijf PostNL. Met de aanduiding van Van Rillaer als Managing Director van PostNL België toont PostNL zijn ambitie voor de Belgische markt.

 

Groeimogelijkheden in België

“Tegen 2020 willen wij met PostNL België een onmisbare speler op de Belgische markt zijn. We streven ernaar om dé aanbieder van post-, pakketten- en logistieke oplossingen in specifieke markten te zijn.” zegt Rudy Van Rillaer. “Binnen de verschillende afdelingen van PostNL België worden voortdurend nieuwe producten ontwikkeld, waardoor onze positie binnen de diverse marktsegmenten versterkt wordt.”

 

Die ambitie op de Belgische markt is niet vreemd. Steeds meer Belgen vinden immers de weg naar online shoppen en ze doen dat vaak bij Nederlandse webshops, zoals Coolblue en Bol.com. De focus van PostNL ligt momenteel dan ook op de groeimogelijkheden in België.

 

“E-commerce wordt steeds belangrijker, ook in België.” verklaart Rudy Van Rillaer. “Wij bieden onze klanten een totaal logistiek netwerk. Zowel voor kleine als grote pakketten, voor internationale zendingen, voor leveringen die bv. ook een installatie of montage vragen als voor dienstverlening binnen de farmaceutische sector brengen wij nu al totaaloplossingen. Dankzij de nieuwe Belgische structuur kunnen we optimaal inspelen op de behoeften van onze Belgische klanten.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.