Prijzen Macintosh-ketens komen aan oppervlakte | RetailDetail

Prijzen Macintosh-ketens komen aan oppervlakte

Prijzen Macintosh-ketens komen aan oppervlakte

Uit het faillissementsverslag van de Macintosh Retail Group zijn de verschillende prijzen voor de ketens van de failliete groep naar boven gekomen. Daaruit blijkt dat vooral Scapino en Brantano veel geld in het laatje brachten.

Helft winkels gered

Zo betaalde Henk Ziengs ongeveer 19 miljoen euro voor de overname van Scapino. Daarvan werd 16,5 miljoen euro neergeteld voor de voorraden van de keten, terwijl de rest ging naar de immateriële activa, inventaris en kasgeld. Voor dat bedrag kreeg Ziengs 140 tot 180 filialen in handen, schrijft RetailNews. Voor het Belgische Brantano, de enige keten die met het faillissement van Macintosh zelf niet ten onder ging, betaalde een groep bestaande uit FNG Group, Torfs en R&S Retail dan weer 25 miljoen euro voor de overname van 130 vestigingen.

 

De andere ketens trokken veel minder interesse en gingen dus voor een veel lager bedrag van de hand. Sacha betaalde 3 miljoen euro voor de overname van Manfield en Nelson had dan weer 2 miljoen euro over voor Dolcis. Voor de voorraden, inventaris en immateriële activa van PRO en Invito werd telkens 2 miljoen euro neergeteld, terwijl Steve Madden slechts 300.000 euro in het laatje bracht.

 

Na alle overnames blijven volgens de curatoren minstens 208 van de 402 Nederlandse winkels van Macintosh open. Daardoor kunnen 1.750 van de 4.000 werknemers hun baan behouden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.