Amazon Prime Day beste dag ooit voor webshop | RetailDetail

Prime Day beste dag ooit voor Amazon

Prime Day beste dag ooit voor Amazon
Shutterstock

Een feestdag uitvinden en er dan de vruchten van plukken: Alibaba deed het met Singles Day en nu heeft Amazon zijn Prime Day. De derde editie daarvan brak heel wat records en bracht Amazon meer omzet op dan Black Friday of Cyber Monday.

60 procent groei

Voorlopig noemt Amazon zelf geen totaalbedrag voor de Prime Day, maar analisten spreken van een bedrag van 1 miljard dollar (880 miljoen euro): daarmee doet Prime Day het beter dan de traditionele hoogdagen zoals Black Friday en Cyber Monday. De Prime Day duurde wel 30 uur, heel wat langer dus dan een gewone dag. Ten opzichte van de vorige Prime Day zou deze editie met 60% gegroeid zijn en bovendien heel wat nieuwe abonnees opgeleverd hebben. Amazon stelt dat tientallen miljoenen abonnees een bestelling hebben geplaatst.

 

Nog beter nieuws voor Amazon was het populairste product tijdens de verkoopdag: de eigen Amazon Echo Dot, een van de speakers die werken met de slimme assistent Alexa. Die speaker wordt waarschijnlijk met wat verlies verkocht tijdens de Prime Day, maar voor Amazon is het belangrijker om de eigen assistent in de huiskamers te krijgen, aangezien die de klanten sneller terug naar Amazon zal leiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.