Prime Day beste dag ooit voor Amazon

Prime Day beste dag ooit voor Amazon
Shutterstock

Een feestdag uitvinden en er dan de vruchten van plukken: Alibaba deed het met Singles Day en nu heeft Amazon zijn Prime Day. De derde editie daarvan brak heel wat records en bracht Amazon meer omzet op dan Black Friday of Cyber Monday.

60 procent groei

Voorlopig noemt Amazon zelf geen totaalbedrag voor de Prime Day, maar analisten spreken van een bedrag van 1 miljard dollar (880 miljoen euro): daarmee doet Prime Day het beter dan de traditionele hoogdagen zoals Black Friday en Cyber Monday. De Prime Day duurde wel 30 uur, heel wat langer dus dan een gewone dag. Ten opzichte van de vorige Prime Day zou deze editie met 60% gegroeid zijn en bovendien heel wat nieuwe abonnees opgeleverd hebben. Amazon stelt dat tientallen miljoenen abonnees een bestelling hebben geplaatst.

 

Nog beter nieuws voor Amazon was het populairste product tijdens de verkoopdag: de eigen Amazon Echo Dot, een van de speakers die werken met de slimme assistent Alexa. Die speaker wordt waarschijnlijk met wat verlies verkocht tijdens de Prime Day, maar voor Amazon is het belangrijker om de eigen assistent in de huiskamers te krijgen, aangezien die de klanten sneller terug naar Amazon zal leiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert eerste Coolblue XXL in Amsterdam

24/11/2017

De Rotterdamse webwinkel Coolblue zet zijn omnichannel-strategie kracht bij met de lancering van het concept Coolblue XXL. Klanten kunnen er meer dan duizend producten ter plekke testen en afhalen, soms al een minuut na de bestelling.

Unilever start zoektocht naar opvolger CEO Paul Polman

24/11/2017

Unilever is gestart met de zoektocht naar een opvolger voor CEO Paul Polman. Het heeft daarvoor headhunter Egon Zehnder ingehuurd, dat nu op zoek zal gaan naar geschikte kandidaten.

Harrods plant grootste make-over in 180-jarig bestaan

24/11/2017

Harrods zal de komende drie jaar een immense opfrissing ondergaan. Het Londense luxewarenhuis investeert liefst 225 miljoen euro in de renovatie, de grootste in zijn 183-jarige bestaan, en in nieuwe diensten voor Chinese klanten op zijn webshop.

Black Friday bij Amazon overschaduwd door grote staking

24/11/2017

Werknemers van Amazon in Duitsland prikten Black Friday als de uitgelezen dag om het werk neer te leggen. Met de staking willen ze hun eis om meer loon en betere arbeidsvoorwaarden kracht bijzetten. De actie loopt tot zaterdagavond.

Retailers verzetten zich tegen Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk rijst er onder retailers verzet tegen Black Friday: sommigen boycotten het 'retailfeest', anderen gaan zelfs nog een stapje verder en sluiten hun webshop gewoon voor een dag.

Amsterdam verbiedt ongevraagde reclamefolders

23/11/2017

Vanaf 1 januari ontvangen de Amsterdammers enkel nog reclamefolders als ze daar expliciet om vragen. Brancheorganisaties probeerden de invoering van de ja/ja-sticker vergeefs tegen te houden bij de rechtbank. 

Back to top