Amazon Prime Day beste dag ooit voor webshop | RetailDetail

Prime Day beste dag ooit voor Amazon

Prime Day beste dag ooit voor Amazon
Shutterstock

Een feestdag uitvinden en er dan de vruchten van plukken: Alibaba deed het met Singles Day en nu heeft Amazon zijn Prime Day. De derde editie daarvan brak heel wat records en bracht Amazon meer omzet op dan Black Friday of Cyber Monday.

60 procent groei

Voorlopig noemt Amazon zelf geen totaalbedrag voor de Prime Day, maar analisten spreken van een bedrag van 1 miljard dollar (880 miljoen euro): daarmee doet Prime Day het beter dan de traditionele hoogdagen zoals Black Friday en Cyber Monday. De Prime Day duurde wel 30 uur, heel wat langer dus dan een gewone dag. Ten opzichte van de vorige Prime Day zou deze editie met 60% gegroeid zijn en bovendien heel wat nieuwe abonnees opgeleverd hebben. Amazon stelt dat tientallen miljoenen abonnees een bestelling hebben geplaatst.

 

Nog beter nieuws voor Amazon was het populairste product tijdens de verkoopdag: de eigen Amazon Echo Dot, een van de speakers die werken met de slimme assistent Alexa. Die speaker wordt waarschijnlijk met wat verlies verkocht tijdens de Prime Day, maar voor Amazon is het belangrijker om de eigen assistent in de huiskamers te krijgen, aangezien die de klanten sneller terug naar Amazon zal leiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

Kijkshop probeert doorstart met KijkBijMij

18/04/2018

Warenhuisformule Kijkshop ging begin dit jaar over de kop, maar het Zweedse moederbedrijf TheOne wil het bedrijf met zijn consumentenplatform KijkBijMij nog een bescheiden doorstart geven.