Primera breidt online aanbod fors uit

Primera breidt online aanbod fors uit
De keten van gemakswinkels Primera gaat zijn onlineverkoop aanzienlijk uitbouwen. Het bedrijf gaat via de eigen webwinkel boeken en e-books verkopen. Daarnaast begint het bedrijf met de verkoop van gepersonaliseerde boeken via internet.

Dat schrijft het vakblad Boekblad. Volgens assortimentsmanager Mario Arnts speelt Primera hier in op de behoefte van klanten om zeven dagen per week en 24 uur per dag te kunnen kopen. 'Aankopen via internet worden steeds belangrijker en nemen in aandeel toe', meent hij. Online kan ook een veel breder aanbod worden gevoerd, terwijl het personaliseren van boeken zelfs alleen via de online route kan worden gerealiseerd.

'We willen binnen afzienbare tijd ook fysieke boeken en e-boeken aanbieden via de webshop. De focus zal voornamelijk liggen op toptitels en op gepersonaliseerde boeken, die nu al besteld worden. Wellicht nemen we in de toekomst ook e-readers in ons online assortiment op', aldus Arnts. Het wordt druk op de markt voor e-boeken, aangezien recent ook De Slegte en Hema al aankondigden met de verkoop te beginnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Picnic ziet ook rol als dienstverlener

14/09/2017

Online supermarkt Picnic ziet voor zichzelf in de toekomst ook een rol als dienstverlener weggelegd, waarbij de vloot elektrische voertuigen ook ingezet kan worden om leveringen te doen voor andere partijen.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top