Primera scoort goed met verkoop van tickets | RetailDetail

Primera scoort goed met verkoop van tickets

Primera scoort goed met verkoop van tickets
De keten van tabak- en gemakszaken Primera doet steeds betere zaken met de verkoop van toegangsbewijzen voor festivals, evenementen en sportwedstrijden. De verkoop van fysieke tickets is ten opzichte van vorig jaar met 8 procent toegenomen.Dat meldt Entertainment Business. Primera werkt op het gebied van kaartverkoop samen met de dienstverleners Paylogic en See Tickets. Voor de zomer waren de verwachtingen al hooggespannen vanwege het grote aantal evenementen dat op het programma staat. Daarnaast heeft Primera de promotie voor de dienst opgevoerd met extra aandacht in de folder en reclamemateriaal in de winkels. Volgens Primera is er nog altijd een grote groep klanten die tickets het liefst fysiek in een winkel koopt in plaats van bijvoorbeeld online.

"Na een goed eerste halfjaar zagen we ook deze zomer een stijging in het aantal verkochte tickets in onze winkels. We wisten voor verschillende festivals, zoals Zwarte Cross, Dance Valley, Concert at SEA en Strandfestival ZAND meer tickets te verkopen dan in 2012. Daarnaast hebben we ook geprofiteerd van evenementen die voor het eerst de samenwerking met ons hebben gezocht, zoals Extrema Outdoor", zegt Mikel van Soest, die binnen Prima verantwoordelijk is voor de ticketverkoop. Primera werkt voornamelijk met franchisers.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

Kijkshop probeert doorstart met KijkBijMij

18/04/2018

Warenhuisformule Kijkshop ging begin dit jaar over de kop, maar het Zweedse moederbedrijf TheOne wil het bedrijf met zijn consumentenplatform KijkBijMij nog een bescheiden doorstart geven. 

JD.com gaat duizend winkels per dag openen

17/04/2018

JD.com heeft plannen om maar liefst duizend supermarkten per dag te openen in China. Met dit indrukwekkende streefdoel zet het tweede grootste e-commercebedrijf van het land zijn ambities om ook de offline markt te veroveren, kracht bij.