Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Consument stelt klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid op prijs

Afgelopen maanden beoordeelden ruim 187.000 Belgische consumenten immers meer dan 70 retailers in 25 verschillende categorieën. Voor de twaalfde keer in evenveel jaren werden klanten uitvoerig gepeild naar hun perceptie van winkels en webshops in België. ‬ Klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid blijken de belangrijkste aspecten bij de grootste kanshebbers. Opvallend is dat prijs in België als het minst belangrijke criterium wordt beschouwd. 

 

De belangrijkste vaststelling blijft wellicht dat consumenten over het algemeen zeer tevreden zijn over hun winkels: met een gemiddelde waardering van 7,70/10 doen de webshops het wel lichtelijk beter dan de fysieke winkels (7,53/10). De waardering die klanten aan fysieke winkels geven op tien verschillende criteria, verschilt weinig van de score die de webshops bij dezelfde consumenten halen. Enkel voor de categorie acties en aanbiedingen lijkt er een wat grotere kloof te gapen tussen fysieke winkels (7,67) en webshops (8,05).

 

Op 21 september werden de categoriewinnaars reeds bekendgemaakt: 25 bij de fysieke winkels en 15 bij de webshops. In totaal wedijveren 24 verschillende ketens ‪op 23 november‬‬‬ voor de twee hoofdprijzen. Voor Belgische winkelketens is en blijft de uitreiking van ‘Beste Winkelketen van België’ de grootste waardering die ze van hun klanten kunnen krijgen. Het winnaarslogo met de bekende kroon geldt als een duidelijke erkenning van de consumenten voor hun favoriete winkelketens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Retail vraagt om innovatie en transformatiekracht

13/12/2017

Vedis Retail Platform organiseert op dinsdag 19 december de vierde editie van de New Retail Champions Award. Hiermee stimuleert Vedis de innovatie in de retail en plaatst het nieuwkomers in de kijker. Gastspreker is onze eigen Jorg Snoeck.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

De toekomst van het winkelen: waar iedereen retailer is

12/12/2017

Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? RetailDetails eigen Jorg Snoeck en Pauline Neerman leggen het uit in hun eerste boek The Future of Shopping: Waar iedereen retailer is.

Back to top