Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt! | RetailDetail

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Consument stelt klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid op prijs

Afgelopen maanden beoordeelden ruim 187.000 Belgische consumenten immers meer dan 70 retailers in 25 verschillende categorieën. Voor de twaalfde keer in evenveel jaren werden klanten uitvoerig gepeild naar hun perceptie van winkels en webshops in België. ‬ Klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid blijken de belangrijkste aspecten bij de grootste kanshebbers. Opvallend is dat prijs in België als het minst belangrijke criterium wordt beschouwd. 

 

De belangrijkste vaststelling blijft wellicht dat consumenten over het algemeen zeer tevreden zijn over hun winkels: met een gemiddelde waardering van 7,70/10 doen de webshops het wel lichtelijk beter dan de fysieke winkels (7,53/10). De waardering die klanten aan fysieke winkels geven op tien verschillende criteria, verschilt weinig van de score die de webshops bij dezelfde consumenten halen. Enkel voor de categorie acties en aanbiedingen lijkt er een wat grotere kloof te gapen tussen fysieke winkels (7,67) en webshops (8,05).

 

Op 21 september werden de categoriewinnaars reeds bekendgemaakt: 25 bij de fysieke winkels en 15 bij de webshops. In totaal wedijveren 24 verschillende ketens ‪op 23 november‬‬‬ voor de twee hoofdprijzen. Voor Belgische winkelketens is en blijft de uitreiking van ‘Beste Winkelketen van België’ de grootste waardering die ze van hun klanten kunnen krijgen. Het winnaarslogo met de bekende kroon geldt als een duidelijke erkenning van de consumenten voor hun favoriete winkelketens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.