The Read Shop opent vier winkels | RetailDetail

The Read Shop opent vier winkels

The Read Shop opent vier winkels

Deze maand openen er vier winkels van The Read Shop: in Scharendijke, Schiedam, Heerjansdam en Naaldwijk. In Scharendijke en in Heerjansdam worden het combinatiewinkels. Hier gaat The Read Shop samen met een DIO drogisterij en een Prima.

 

Samengaan met DIO en Prima voorziet in behoefte

De combinatiewinkels van The Read Shop met een DIO drogisterij en een Prima voor de huishoudelijke artikelen vormen een concept dat voorziet in de behoefte van de consument in kleinere steden.

 

Michel Fennet, Plus-supermarktondernemer en eigenaar van de nieuwe combinatiewinkel in Scharendijke: “The Read Shop heeft ervaring met combinatiewinkels en is in zijn soort de enige die deze samenwerking zo aangaat. Het assortiment in de combinatiewinkel is wat wij graag in Scharendijke willen bieden aan de klant en daarom hebben wij gekozen voor de samenwerking met The Read Shop, DIO en Prima.”

 

Met speelgoed en voormalige Bruna

Naast de combinatiewinkels in Scharendijke en Heerjansdam opent de formule in Naaldwijk in combinatie met een speelgoedwinkel en in Schiedam met een voormalige Bruna-winkel.

 

De formule voor tijdschriften, kantoor- en cadeauartikelen opende in de eerste drie maanden van dit jaar zeven winkels. Deze groei krijgt een vervolg met vijf nieuwe winkels in dit tweede kwartaal. Half mei startte The Read Shop in Barendrecht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.