Recordomzet voor Henkel

Recordomzet voor Henkel

Recordomzet voor Henkel

Henkel zag in het tweede kwartaal zijn omzet afklokken op een record van net geen 5,1 miljard euro, met dank aan de overname van wasmiddelconcern Sun. Voor het eerst in zijn geschiedenis klimt de halfjaaromzet meteen boven de tien miljard euro.

Sun geeft omzet Henkel een boost

Het Duitse moederbedrijf van onder meer Pritt, Schwarzkopf en Persil nam vorig jaar het Amerikaanse wasmiddelconcern Sun over (voor 3,6 miljard dollar), en dat is goed te merken aan de kwartaalcijfers die het bedrijf zopas publiceerde. Het concern klopte af op een omzet van 5,098 miljard euro: liefst 9,6% meer dan vorig jaar. Toch steeg de omzet op autonome basis (exclusief overnames en wisselkoerseffecten) ook met een mooie 2,2%, en dat “in een blijvend uitdagende marktomgeving”, zoals de Belgische topman Hans Van Bylen het formuleerde.

 

Henkel zag ook zijn winstcijfers groeien: het concern boekte in het tweede kwartaal een operationele winst van 839 miljoen euro (tegenover 757 miljoen euro een jaar eerder) en zag de nettowinst toenemen van 561 naar 624 miljoen euro.

 

Voor het eerst in de geschiedenis van het concern klimt de halfjaaromzet meteen boven de tien miljard euro, tot 10,162 miljard euro (+11,5% en +3,1% op organische basis). Toch blijft het management voorzichtig:de groep blijkt voor het hele jaar mikken op een autonome omzetgroei van 2 tot 4% en verwacht dat alle divisies van het bedrijf (Adhesive Technologies, Beauty Care en Laundry & Home) die prestatie zullen halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.