Recordomzet voor Henkel

Recordomzet voor Henkel

Henkel zag in het tweede kwartaal zijn omzet afklokken op een record van net geen 5,1 miljard euro, met dank aan de overname van wasmiddelconcern Sun. Voor het eerst in zijn geschiedenis klimt de halfjaaromzet meteen boven de tien miljard euro.

Sun geeft omzet Henkel een boost

Het Duitse moederbedrijf van onder meer Pritt, Schwarzkopf en Persil nam vorig jaar het Amerikaanse wasmiddelconcern Sun over (voor 3,6 miljard dollar), en dat is goed te merken aan de kwartaalcijfers die het bedrijf zopas publiceerde. Het concern klopte af op een omzet van 5,098 miljard euro: liefst 9,6% meer dan vorig jaar. Toch steeg de omzet op autonome basis (exclusief overnames en wisselkoerseffecten) ook met een mooie 2,2%, en dat “in een blijvend uitdagende marktomgeving”, zoals de Belgische topman Hans Van Bylen het formuleerde.

 

Henkel zag ook zijn winstcijfers groeien: het concern boekte in het tweede kwartaal een operationele winst van 839 miljoen euro (tegenover 757 miljoen euro een jaar eerder) en zag de nettowinst toenemen van 561 naar 624 miljoen euro.

 

Voor het eerst in de geschiedenis van het concern klimt de halfjaaromzet meteen boven de tien miljard euro, tot 10,162 miljard euro (+11,5% en +3,1% op organische basis). Toch blijft het management voorzichtig:de groep blijkt voor het hele jaar mikken op een autonome omzetgroei van 2 tot 4% en verwacht dat alle divisies van het bedrijf (Adhesive Technologies, Beauty Care en Laundry & Home) die prestatie zullen halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Retail vraagt om innovatie en transformatiekracht

13/12/2017

Vedis Retail Platform organiseert op dinsdag 19 december de vierde editie van de New Retail Champions Award. Hiermee stimuleert Vedis de innovatie in de retail en plaatst het nieuwkomers in de kijker. Gastspreker is onze eigen Jorg Snoeck.

Back to top