Remko Berkel, ex-Pearle, nieuwe country director Specsavers Nederland | RetailDetail

Remko Berkel, ex-Pearle, nieuwe country director Specsavers Nederland

Remko Berkel, ex-Pearle, nieuwe country director Specsavers Nederland

Specsavers Nederland heeft Remko Berkel aangesteld als de nieuwe country director voor Nederland. Voorheen werkte hij ook al 11 jaar binnen optiekketen GrandVision in verschillende functies.

"Geweldige uitdaging"

Berkel werkt al sinds vorig jaar bij Specsavers, waar hij verantwoordelijk was voor de commerciële afdeling van de Noord-Europese regio. Voorheen werkte hij van 2003 tot 2014 bij GrandVision, onder meer als CFO in Noorwegen en Chili. Hij was binnen de groep ook aan de slag bij Pearle Europe.


In zijn nieuwe functie zal hij verantwoordelijk zijn voor de verder uitbouw van Specsavers in Nederland. "Het is een geweldige uitdaging om voor Specsavers in Nederland aan de slag te gaan. Naast onze groeiambities gaan we de komende tijd ook nieuwe technologieën introduceren die onderstrepen dat Specsavers staat voor kwalitatief hoogstaande producten en service op het snijvlak van medische zorg, mode en technologie", zegt Berkel over zijn aanstelling.


Berkel volgt in zijn nieuwe functie Julie Perkins op. Zij wordt verantwoordelijk voor de Partner Recruitment en Brand Development voor de Noord-Europese regio.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.