RetailDetail Congress 2017: Wat brengt de toekomst van marketing? | RetailDetail

RetailDetail Congress 2017: Wat brengt de toekomst van marketing?

RetailDetail Congress 2017: Wat brengt de toekomst van marketing?

De consument is vandaag altijd bereikbaar, maar tegelijk ook extra kritisch voor marketingboodschappen. Waarmee kan je hem toch nog raken? Het voorprogramma Marketing op het RetailDetail Congress maakt u wegwijs.

 

“Verbaas, verras en betrek je klant”

De consument is tegenwoordig zowel meer als minder dan ooit te bereiken: hij of zij is altijd online en ‘connected’, wat toelaat om elke stap te volgen als nooit tevoren, maar tegelijk wordt de hedendaagse consument op den duur zelfs immuun voor je boodschap.


Sportwinkelketen Perry zet, sinds de keten een doorstart kon maken, daarom extra hard in op ‘instore experience’ in haar winkels. “Verbaas, verras en betrek je klant” is het motto dat Bote Galema, Sales & Marketing Director bij Perry, daarbij hanteert.


De nieuwe flagshipstore in Amsterdam betekent het startschot van een uniek, innovatief verhaal waarin enkele opvallende aspecten de winkel typeren. Hoe verander je de fysieke winkel in een experience voor je klanten? Hoe dompel je je klant helemaal onder in je merkcultuur en wat is de rol van digitale communicatie in dit verhaal?


Na een korte inleiding door Nele Bruers, Instore Experience Specialist bij DOBIT, deelt Galema op het RetailDetail Congress zijn ervaringen en bevindingen.

 

Retail als dienst of hospitality?

Retail en de markt van ‘consumer packaged goods’ (CPG) veranderen snel, dat zien ze ook bij Atos. Annick Lemaylleux, vicepresident voor de Global Retail Market bij Atos, komt daarom op het RetailDetail Congress vertellen over de evolutie naar een meer dienstverlenende markt, in retail maar ook in andere sectoren.


Consumenten en shoppers gedragen zich anders dan vroeger, meent Lemaylleux. Nieuwe spelers komen de markt binnen, terwijl technologische veranderingen ouderwetse retailers en CPG-spelers tot het uiterste drijven. De scha inhalen wordt moeilijk. Evolueren naar een dienstenmodel kan een uitkomst bieden, zien ze bij Atos. Hoe en welke scenario’s we mogen verwachten, hoor je tijdens dit voorprogramma. 


Die shift naar meer service en hospitality onderschrijft ook Stardekk, het bedrijf dat SAAS-oplossingen ontwikkelt voor de hospitality-sector. Bekend van de programma’s Cubilis en Restobooker, is het bedrijf toonaangevend in de markt van ‘cloud software’. 


CEO Vincent Goemaere vertelt u op het RetailDetail Congress alles over de ontwikkeling van Stardekk, gestart als eenmanszaak in 1999 en nu internationaal succesvol met baanbrekende producten.

 

Wilt u er ook bij zijn op het RetailDetail Congress op 27 april? Schrijf u dan nog snel in voor het voorprogramma Marketing via retaildetail.be/events. Wie zich inschrijft voor een voorprogramma, krijgt ook gratis toegang tot het aansluitende hoofdprogramma.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.