RetailDetail Congress 2017: Wat brengt de toekomst van marketing? | RetailDetail

RetailDetail Congress 2017: Wat brengt de toekomst van marketing?

RetailDetail Congress 2017: Wat brengt de toekomst van marketing?

De consument is vandaag altijd bereikbaar, maar tegelijk ook extra kritisch voor marketingboodschappen. Waarmee kan je hem toch nog raken? Het voorprogramma Marketing op het RetailDetail Congress maakt u wegwijs.

 

“Verbaas, verras en betrek je klant”

De consument is tegenwoordig zowel meer als minder dan ooit te bereiken: hij of zij is altijd online en ‘connected’, wat toelaat om elke stap te volgen als nooit tevoren, maar tegelijk wordt de hedendaagse consument op den duur zelfs immuun voor je boodschap.


Sportwinkelketen Perry zet, sinds de keten een doorstart kon maken, daarom extra hard in op ‘instore experience’ in haar winkels. “Verbaas, verras en betrek je klant” is het motto dat Bote Galema, Sales & Marketing Director bij Perry, daarbij hanteert.


De nieuwe flagshipstore in Amsterdam betekent het startschot van een uniek, innovatief verhaal waarin enkele opvallende aspecten de winkel typeren. Hoe verander je de fysieke winkel in een experience voor je klanten? Hoe dompel je je klant helemaal onder in je merkcultuur en wat is de rol van digitale communicatie in dit verhaal?


Na een korte inleiding door Nele Bruers, Instore Experience Specialist bij DOBIT, deelt Galema op het RetailDetail Congress zijn ervaringen en bevindingen.

 

Retail als dienst of hospitality?

Retail en de markt van ‘consumer packaged goods’ (CPG) veranderen snel, dat zien ze ook bij Atos. Annick Lemaylleux, vicepresident voor de Global Retail Market bij Atos, komt daarom op het RetailDetail Congress vertellen over de evolutie naar een meer dienstverlenende markt, in retail maar ook in andere sectoren.


Consumenten en shoppers gedragen zich anders dan vroeger, meent Lemaylleux. Nieuwe spelers komen de markt binnen, terwijl technologische veranderingen ouderwetse retailers en CPG-spelers tot het uiterste drijven. De scha inhalen wordt moeilijk. Evolueren naar een dienstenmodel kan een uitkomst bieden, zien ze bij Atos. Hoe en welke scenario’s we mogen verwachten, hoor je tijdens dit voorprogramma. 


Die shift naar meer service en hospitality onderschrijft ook Stardekk, het bedrijf dat SAAS-oplossingen ontwikkelt voor de hospitality-sector. Bekend van de programma’s Cubilis en Restobooker, is het bedrijf toonaangevend in de markt van ‘cloud software’. 


CEO Vincent Goemaere vertelt u op het RetailDetail Congress alles over de ontwikkeling van Stardekk, gestart als eenmanszaak in 1999 en nu internationaal succesvol met baanbrekende producten.

 

Wilt u er ook bij zijn op het RetailDetail Congress op 27 april? Schrijf u dan nog snel in voor het voorprogramma Marketing via retaildetail.be/events. Wie zich inschrijft voor een voorprogramma, krijgt ook gratis toegang tot het aansluitende hoofdprogramma.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.