RetailDetail Congress neemt vliegende start | RetailDetail

RetailDetail Congress neemt vliegende start

RetailDetail Congress neemt vliegende start

Op 24 april organiseert RetailDetail voor de derde keer zijn RetailDetail Congress. Het thema van dit jaar, ‘The future of retail’, blijkt alvast heel erg aan te slaan: al ruim een derde van de tickets zijn de deur uit.

Voor elk wat wils

Het gaat ongezien hard met de voorverkoop van het jaarlijkse RetailDetail Congress. Op minder dan één week tijd zijn al meer dan een derde van de toegangskaarten voor het congres verkocht. Er duikt dan ook een nieuwe trend op: de hoofdkantoren van de retailers kopen kaarten op voor alle geledingen van hun management.

 

Er is immers zeker voor elk wat wils, dankzij de vier internationale topsprekers en vijf voorprogramma’s, die ieder een specifiek onderdeel van ‘the future of retail’ zullen bespreken. Van logistiek over marketing tot zelfs de toekomst van duurzaamheid: geen aspect van de retailwereld van morgen blijft op het RetailDetail Congress in de kou staan.


Actie voor vroege vogels

Ook dankzij de key-note sprekers afkomstig uit alle windhoeken belooft de 2014-editie van het RetailDetail Congress een topper te worden: Gunter Pauli (auteur van The Blue Economy en oprichter van ZERI), Nils Müller (CEO van TrendONE), Daniel Ropers (CEO van Bol.com) en Piers Fawkes (oprichter en hoofdredacteur van PSFK.com) vormen een bont gezelschap, maar dan wel één met internationale faam.


Wie er dus bij wil zijn, kan maar beter niet aarzelen. Zeker gezien de ‘early bird’-actie die nu loopt: iedereen die op dit moment tickets bestelt, bespaart 100 euro op de toegangsprijs. Dat scheelt natuurlijk wel flink wat… Alle informatie en de inschrijvingspagina vindt u op onze evenementensite.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.