RetailDetail Day 2016 brengt Alibaba, Galeria Kaufhof en nog veel meer

RetailDetail Day 2016 brengt Alibaba, Galeria Kaufhof en nog veel meer

RetailDetail Day 2016 brengt Alibaba, Galeria Kaufhof en nog veel meer
Matej Kastelic / Shutterstock

De RetailDetail Day 2016 belooft een knaller te worden, al zeggen we het zelf. Maar neem ons woord er niet voor, en ontdek hier zelf de ‘line-up’ voor deze retail-topdag op 22 september. 

 

Van Chinese webshopper tot Generatie Z

De RetailDetail Day 2016 wordt een zoektocht naar nieuwe inzichten en verfrissende ideeën, die je als merk of retailer helpen het anders en (nog) beter te doen. En wie beter om je daarbij bij te staan dan deze doorwinterde specialisten van het retailvak:


-     Roland Palmer, CEO van Alibaba Group Nederland
De grootste internetwinkel van China, Alibaba, opent in Brussel een kantoor en helpt retailers en merken om producten uit de Benelux in China te gaan verkopen. Door de stap van Alibaba wordt in één klap een half miljard Chinese consumenten bereikbaar voor kleinere bedrijven uit de Benelux. Nederlands CEO Palmer voorziet grote kansen voor bedrijven die bijvoorbeeld actief zijn in voeding, luxegoederen en artikelen voor kinderen. 

 

-    Olivier Van den Bossche, CEO en voorzitter van het management bij Galeria Kaufhof
Olivier Van den Bossche pleit voor een heropleving van de warenhuizen in Europa. Als verantwoordelijke voor 130 warenhuizen in Duitsland en België, waaronder de bekende retailmerken Galeria Kaufhof en Galeria Inno, is Olivier Van den Bossche ervan overtuigd dat warenhuizen klanten aantrekken door middel van een combinatie van innovatieve assortimenten, een opwindende shopervaring en ‘best in class’ dienstverlening in alle kanalen.

 

-    Damien Poelhekke, hoofd voor de Benelux bij Made.com
Oorspronkelijk afkomstig uit Nederland, startte Damien zijn carrier in de financiële sector bij Rabobank. Sinds 2012 is hij echter actief binnen e-commerce, toen Poelhekke aan de slag ging bij Zalando in Berlijn. Hij groeide er door tot Senior Business Development Manager. In 2014 zette hij de stap naar Made.com, de hippe Britse online meubelverkoper, om de webretailer in de Benelux te laten doorbreken.

 

-    Jérôme Caille, CEO van Accent Jobs
Generation Z, de generatie van de tieners van vandaag, komt er aan. Jérôme Caille vertelt op de RetailDetail Day een opmerkelijk positief verhaal over de toekomst op de werkvloer met ‘Generation Z’. Na een grootschalig onderzoek tussen de verschillende generaties presenteert Caille u graag de resultaten binnen de niche retail.

 

-    Carole Lamarque, founding partner bij Duval Union
Carole Lamarque is gepassioneerd door strategische marketing, het lanceren van innovaties en nieuwe technologieën. Haar liefde voor innovatie deed ze op in de sectoren van IT, energie en media, waar ze actief was bij bedrijven als Mobile Vikings, Telenet en Proximus. Ze zet digitale media voorop in haar geïntegreerde marketingplannen, met influencer marketing als een sleutelfactor tot succes. Als founding partner van Duval Union Consulting helpt Lamarque bedrijven met hun digitale transformatie.

 

Op de RetailDetail Day gaat ook de uitreiking van de categorieprijzen voor de awards 'Qrf Retailer of the Year 2016 - 2017' door. Ook worden op deze dag de winnaars van de Qrf Cross-Channel Award bekend gemaakt. Deze prijs gaat naar de retailer die online en offline het beste weet te combineren. De overall-winnaar wordt naar jaarlijkse traditie op de RetailDetail Night bekendgemaakt.

 

Klik hier om tickets te kopen voor de RetailDetail Day 2016 of voor meer informatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.