RetailDetail lanceert nu ook Franstalige versie “webshopsvanbijons.be”

RetailDetail lanceert nu ook Franstalige versie “webshopsvanbijons.be”
Beeld: RetailDetail

De lancering van de website webshopsvanbijons.be, die alle lokale webwinkels op één plek bundelt, is door de retailsector enthousiast onthaald: intussen hebben zowat 750 winkeliers zich aangemeld. Nu staat ook de Franstalige versie online.

 

Aanvragen stromen binnen

Het initiatief van RetailDetail kwam er op vraag van Belgische retailers, die gedwongen de deuren moeten sluiten als gevolg van de maatregelen tegen het coronavirus. Shoppen kan in deze coronacrisis enkel nog online, en terecht roepen winkeliers op om dat zoveel mogelijk lokaal te doen. In de praktijk weten consumenten die lokale webshops echter maar moeilijk te vinden: vandaar het idee om een lijst met Belgische webshops op te stellen.

 

Retailers kunnen zich via een online formulier eenvoudig én gratis aanmelden. Dat hebben ze de afgelopen twee weken enthousiast gedaan: intussen telt de index zowat 750 lokale webshops en de aanvragen blijven binnenkomen. Hoog tijd dus om ook de Franstalige versie van de website online te zetten: die heet www.magasinsdecheznous.be.

 

Sterker uit de crisis komen

Omdat er soms vragen rijzen over de definitie van lokale webshops, verduidelijken we graag ons initiatief: in eerste instantie wil RetailDetail met webshopsvanbijons.be de bedrijven helpen die fysieke winkels hebben in België, want zij worden zwaar getroffen door de verplichte sluiting. Dat werd het criterium: retailers die hier winkels uitbaten, betalen hier ook lonen en bijdragen. Een 100% sluitend selectiecriterium ligt echter niet voor de hand in een wereld zonder grenzen, beseffen we.

 

We willen vooral een positief verhaal bouwen, geen verhaal van "wij tegen zij" of "klein tegen groot". Als alle retailers elkaar helpen, kunnen we samen sterker uit deze crisis komen. Daarom roepen we iedereen op om zijn/haar webshop aan te melden via deze link. Ook na de lockdown zal de website actief blijven om zo de herlancering van de retail, online én offline, te ondersteunen na de crisis.