RetailDetail Night 2016: het verslag | RetailDetail

RetailDetail Night 2016: het verslag

RetailDetail Night 2016: het verslag

Met sterke sprekers en in totaal 786 deelnemers mogen we de vijfde editie van de RetailDetail Night best wel een grand cru noemen, al zeggen we het zelf. Het verslag en de foto’s vindt u hier.

Blik op de toekomst

Het scenario is gekend: na de verschillende thematische voorprogramma’s en de feestelijke receptie wordt het publiek in de grote zaal verwacht voor het plenaire programma met de uitreiking van de awards, waarover we vorige week al hebben bericht. Twee gereputeerde keynote sprekers hielden de deelnemers een spiegel voor.

 

Ivan Van de Cloot, hoofdeconoom van de denktank Itinera Institute, gunde ons een blik op de toekomst. Hoe zullen retailers de impact voelen van de Brexit, van Trump, van de Chinese turbulentie? Hij gaf meteen wat goede raad mee: Vlaanderen moet meer en verder gaan exporteren, want de regio is te afhankelijk van enkele buurlanden. Retailers zijn best in Nederland én in België actief, want als het beter gaat in het ene land, gaat het meestal wat minder goed in het andere.

 

Vervolgens bracht Gino van Ossel op zijn onnavolgbare wijze een terugblik op het retailjaar 2016. Een terugblik met gemengde gevoelens, want het was een zeer lastig jaar, maar er klonk toch ook hoop: retailers blijven investeren in de toekomst, de winkel is niet dood, en er zijn nog gaten in de markt.

 

Socialemediawall

Blikvanger op de RetailDetail Night was de grote socialemediawall: op dat scherm verschenen alle Facebook-, Twitter- en Instagramposts met de hashtag #RDN16. We moedigden bezoekers aan om deel te nemen door reacties, foto’s en selfies te posten. Niet zonder resultaat: mede dankzij de Wall was de hashtag #RDN16 op de avond van het evenement trending in België. Hij kwam in de top tien van meest gebruikte hashtags.

 

Overigens, de wall werd de hele avond live gemodereerd, om te voorkomen dat er ongepaste content op de muur zou verschijnen. Met dank aan onze partner Seenspire!

 

Sfeerbeelden

De foto’s hieronder zeggen meer dan duizend woorden. Het was een leuk en lekker netwerkfeestje achteraf en u was in goeden doen! Nog meer foto's vind je op onze Facebookpagina. De volgende RetailDetail Night vindt plaats op donderdag 23 november 2017. Save the date!

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.