Retailers storten zich op mobiele applicaties

Retailers storten zich op mobiele applicaties
Een kwart van de retailers in Nederland heeft serieuze plannen om op korte termijn mobiele applicaties voor de winkelvloer in te voeren om daarmee de dienstverlening in de richting van de consument te verbeteren. Daarmee moet de kritische klant weer beter aan de winkel gebonden worden.Dat blijkt uit onderzoek van IT-dienstverlener Coolprofs. Volgens het bedrijf kiezen retailers voor mobiele oplossingen omdat deze de mogelijkheid bieden altijd en overal over actuele informatie te beschikken, de primaire processen op de winkelvloer te verbeteren en op transparante wijze met de klant te consumeren. Coolprofs zegt dat dit nodig is omdat consumenten steeds minder merkvast worden en meer gericht op service. Klanten verwachten direct en eenduidig antwoord op vragen over producten, prijzen en levertijden.

De ontwikkeling komt niet als een verrassing. Uit onderzoek van Gartner blijkt dat de doorbraak van mobiele platformen de grootste uitdaging is voor de IT-branche in jaren. Over twee jaar zal het gebruik van apparaten met een lichtgewicht besturingssysteem het gebruik van computers overtreffen, denkt Gartner. Coolprofs denkt dat veelal de bestaande systemen bij retailers zullen worden geïntegreerd in de nieuwe mobiele toepassingen.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Picnic ziet ook rol als dienstverlener

14/09/2017

Online supermarkt Picnic ziet voor zichzelf in de toekomst ook een rol als dienstverlener weggelegd, waarbij de vloot elektrische voertuigen ook ingezet kan worden om leveringen te doen voor andere partijen.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top