Retailers storten zich op mobiele applicaties | RetailDetail

Retailers storten zich op mobiele applicaties

Retailers storten zich op mobiele applicaties
Een kwart van de retailers in Nederland heeft serieuze plannen om op korte termijn mobiele applicaties voor de winkelvloer in te voeren om daarmee de dienstverlening in de richting van de consument te verbeteren. Daarmee moet de kritische klant weer beter aan de winkel gebonden worden.Dat blijkt uit onderzoek van IT-dienstverlener Coolprofs. Volgens het bedrijf kiezen retailers voor mobiele oplossingen omdat deze de mogelijkheid bieden altijd en overal over actuele informatie te beschikken, de primaire processen op de winkelvloer te verbeteren en op transparante wijze met de klant te consumeren. Coolprofs zegt dat dit nodig is omdat consumenten steeds minder merkvast worden en meer gericht op service. Klanten verwachten direct en eenduidig antwoord op vragen over producten, prijzen en levertijden.

De ontwikkeling komt niet als een verrassing. Uit onderzoek van Gartner blijkt dat de doorbraak van mobiele platformen de grootste uitdaging is voor de IT-branche in jaren. Over twee jaar zal het gebruik van apparaten met een lichtgewicht besturingssysteem het gebruik van computers overtreffen, denkt Gartner. Coolprofs denkt dat veelal de bestaande systemen bij retailers zullen worden geïntegreerd in de nieuwe mobiele toepassingen.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.