Retailers storten zich op mobiele applicaties | RetailDetail

Retailers storten zich op mobiele applicaties

Retailers storten zich op mobiele applicaties
Een kwart van de retailers in Nederland heeft serieuze plannen om op korte termijn mobiele applicaties voor de winkelvloer in te voeren om daarmee de dienstverlening in de richting van de consument te verbeteren. Daarmee moet de kritische klant weer beter aan de winkel gebonden worden.Dat blijkt uit onderzoek van IT-dienstverlener Coolprofs. Volgens het bedrijf kiezen retailers voor mobiele oplossingen omdat deze de mogelijkheid bieden altijd en overal over actuele informatie te beschikken, de primaire processen op de winkelvloer te verbeteren en op transparante wijze met de klant te consumeren. Coolprofs zegt dat dit nodig is omdat consumenten steeds minder merkvast worden en meer gericht op service. Klanten verwachten direct en eenduidig antwoord op vragen over producten, prijzen en levertijden.

De ontwikkeling komt niet als een verrassing. Uit onderzoek van Gartner blijkt dat de doorbraak van mobiele platformen de grootste uitdaging is voor de IT-branche in jaren. Over twee jaar zal het gebruik van apparaten met een lichtgewicht besturingssysteem het gebruik van computers overtreffen, denkt Gartner. Coolprofs denkt dat veelal de bestaande systemen bij retailers zullen worden geïntegreerd in de nieuwe mobiele toepassingen.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.