Retailers storten zich op mobiele applicaties

Retailers storten zich op mobiele applicaties
Een kwart van de retailers in Nederland heeft serieuze plannen om op korte termijn mobiele applicaties voor de winkelvloer in te voeren om daarmee de dienstverlening in de richting van de consument te verbeteren. Daarmee moet de kritische klant weer beter aan de winkel gebonden worden.Dat blijkt uit onderzoek van IT-dienstverlener Coolprofs. Volgens het bedrijf kiezen retailers voor mobiele oplossingen omdat deze de mogelijkheid bieden altijd en overal over actuele informatie te beschikken, de primaire processen op de winkelvloer te verbeteren en op transparante wijze met de klant te consumeren. Coolprofs zegt dat dit nodig is omdat consumenten steeds minder merkvast worden en meer gericht op service. Klanten verwachten direct en eenduidig antwoord op vragen over producten, prijzen en levertijden.

De ontwikkeling komt niet als een verrassing. Uit onderzoek van Gartner blijkt dat de doorbraak van mobiele platformen de grootste uitdaging is voor de IT-branche in jaren. Over twee jaar zal het gebruik van apparaten met een lichtgewicht besturingssysteem het gebruik van computers overtreffen, denkt Gartner. Coolprofs denkt dat veelal de bestaande systemen bij retailers zullen worden geïntegreerd in de nieuwe mobiele toepassingen.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top