Retailers willen verdraagzaamheid aanmoedigen

Retailers willen verdraagzaamheid aanmoedigen

Verschillende grote retailers (denk maar aan Torfs, Colruyt of JBC) hebben een campagne op poten gezet om de verdraagzaamheid aan te moedigen. De actie ‘Zeg maar Goeiendag’ kwam er als reactie op de aanslagen in Brussel.

Meer met elkaar praten

“Aangezien bij JBC een ‘goeiendag’ vanzelfsprekend is, zowel in onze winkels als in het hoofdkantoor, was het een kleine moeite om onze schouders te zetten onder deze warme en nationaal gedragen campagne", zegt HR-directeur Cindy Gorissen. ”De uitdaging ligt er in om de onbekende in de straat aan te spreken met een ‘goeiendag’, en daar zetten wij in juli op in.”

 

Met de campagne hebben de initiatiefnemers het doel om mensen meer met elkaar te laten praten. Partners kunnen op de website van de campagne ook allerhande campagnemateriaal verkrijgen. Daarmee willen de initiatiefnemers en partners iedereen aanmoedigen om minstens één keer per dag goeiendag tegen iemand te zeggen. Ook Unizo ondersteunt de actie.