Retailers zien opties voor virtual reality | RetailDetail

Retailers zien opties voor virtual reality

Retailers zien opties voor virtual reality
http://www.shutterstock.com/nl/pic-303692636/stock-photo-pretty-casual-worker-using-oculus-rift-in-her-office.html?src=nh2Gg08OYpAvSZc9lNoUMQ-1-22

Binnenkort worden verschillende VR-brillen op de markt gegooid. Dat is goed nieuws voor gamers, maar ook in de retail zijn er heel wat handelaars die mogelijkheden zien voor de toestellen in de toekomst.

Investering

Volgens de Greenhouse Group, een Nederlandse specialist in digitale marketing, zal virtuele realiteit voor ingrijpende veranderingen zorgen, zowel voor fysieke winkels als voor webshops. Fysieke winkels kunnen bijvoorbeeld hun volledig assortiment tonen aan klanten, die in hun zetel met zo'n bril op hun hoofd zitten. Daarbij kunnen ze ook plots concurreren met de snelle vindbaarheid op grote webshops: “Je laat kleding zien in maat 42, groen, onder €40, door meisjes met jouw figuur. Dat was vroeger alleen voor de rijke mensen”, stelt Koen Neggers aan het FD.

 

Voorlopig zal het echter niet zo snel gaan en zullen het vooral dure producten zijn die hun weg vinden naar de virtuele realiteit. Er moet immers flink geïnvesteerd worden in speciale foto’s, video’s en audio. Woonwinkels kunnen dan weer wel eenvoudig gebruik maken van virtuele realiteit: Ikea heeft al een app ontwikkeld waarmee iemand het ontwerp van een keuken kan ontdekken. Reisexpert D-rt Groep wil klanten dan weer al op voorhand een voorsmaakje te kunnen geven van enkele locaties. De reacties van klanten zijn daar alvast zeer positief, al zijn er momenteel nog te weinig filmpjes beschikbaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.