Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat | RetailDetail

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat
Foto: RetailDetail

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

 

Future Trends Sessions, ‘bootcamp style’

Het kenniscentrum retailhub van RetailDetail organiseert samen met huis van de toekomst Living Tomorrow workshops in heuse bootcamp-stijl, om jouw team, klanten en stakeholders de gepaste innovatiestart te laten nemen. Geen saaie theorie, maar steeds gekoppeld aan de praktijk.


In een interactieve ontdekkingstocht van anderhalf uur door de megatrends van morgen, leren bedrijven dankzij de Future Trend Sessions welke impact de toekomst zal hebben op hun organisatie, wie hun klanten zullen zijn en wat hun persoonlijke strategiemap morgen wordt. 

 

Living Tomorrow stelt in samenwerking met retailhub in de Future Trends Sessions immers haar 20 jaar aan ervaring en feedback van honderden samenwerkingen met bedrijven en miljoenen bezoekers ter beschikking. De deelnemers krijgen interactieve opdrachten die de belevenis naar een hoger en gepersonaliseerd niveau brengen.

 

Elke Future Trends Session wordt op maat van je bedrijf gemaakt, in lijn met het doel dat je die dag voor ogen hebt. Gevolgd door een interactieve inspiratietour door retailhub, het kenniscentrum van liefst 1250 m² van RetailDetail in Antwerpen, krijg je op een ontspannende manier nieuwe ideeën.

 

Samen met ervaren innovatiemanagers aan de slag

Met de opgedane kennis en inspiratie ook meteen aan de slag gaan? Laat je dan begeleiden door professionele innovation managers en kies voor het volledige dagprogramma ‘Innovation Workshop’ in Antwerpen. Deelnemers kiezen voor een workshop in twee of drie delen, met een flexibel programma van drie uur of zes uur.

 

Tijdens de Innovation Workshop worden deelnemers in kleine groepen verdeeld en gaan ze onder intensieve begeleiding actief aan de slag met alle opgedane kennis en inzichten. Je krijgt de juiste tools aangereikt om via ‘idea generation’ te zoeken naar innovatieve opportuniteiten.

 

Via ‘break out’-sessies bouw je samen aan echte waardeproposities en businessmodellen. Dit kan ook over jouw huidige portfolio of business-vraagstukken gaan, die de teams dan ‘stress-testen’ voor de nabije toekomst. Achteraf kan je makkelijk voortborduren, aangezien de rapporten nog maanden na de sessie ter beschikking blijven op een online platform. 

 

Meer informatie? Stuur een berichtje naar info@retaildetail.be of bel 03 500 89 59.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hema onthoofdt eigen franchiseorganisatie

10/08/2018

Hema heeft de franchiseovereenkomst met de ondernemers aan het hoofd van haar franchiseorganisatie, samen goed voor 24 winkels, opgezegd. Er is al een tijdje fikse ruzie over de bijdrage die franchisenemers moeten afstaan voor onlineverkopen. 

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie.